یو پی اس APC و کارکرد آن به چه صورتی می باشد :

یو پی اس apc و عوامل موثر

یو پی اس APC و نوع فعالیت آن :

یو پی اس APC و اصول کار آن در ساده ترین تعریف این است که تامین برق را در زمان قطعی برق به انجام می رساند که انجام آن بدون ایجاد وقفه می باشد. به عبارتی دیگر بار در شکل معمول از ورودی دی سی تغذیه می نماید و با یکسوسازی ورودی ای سی توسط شارژر و تبدیل کردن آن به جریان dc باتری را شارژ می نماید.به شکلی سریع هنگامی که ورودی acقطع گردد و نامناسب مورد تشخیص آید. اینورتر با تبدیل نمودن ولتاژ دی سی باتری به برق ای سی ولتاژ بار را به شکل بدون وقفه تامین می نماید.

یو پی اس APC و
بخش های اصلی یو پی اس :

ups از چهار بخش باتری،مبدل dcبهac ،یکسوکننده شارژ،کلید غیرهادی تشکیل شده است.باتری ها انواع متفاوتی دارند و به اشکال متفاوتی در بازار وجود دارند.از جمله کاربردهای باتری ها استفاده از آن در ups می باشد.

یو پی اس APC و

در ups عملکرد باتری به شکل ذیل است:

با توجه به ظرفیت باتری ها که بر اساس آمپر می باشد.باتری ها از طریق شارژر یو پی اس شارژ می گردد. و در زمان قطعی برق عملکرد باتری به این شکل می باشد که جریان ذخیره شده در باتری از طریق ups بر اساس فاکتورهایی به دستگاه مورد استفاده به طور خودکار منتقل می گردد.باتری های نیکل کادمیوم و اسیدی سربی انواع این باتری ها هستند.

یو پی اس APC و

نوع باتری سربی اسیدی بهترین نوع باتری برای upsها می باشد.که به دو شکل تر و یا در پوش باز و خشک یا در پوش بسته است. باتری خشک به دلیل داشتن در پوش به سرویس و نگهداری کمتری نیاز دارد و طول عمر بیشتری دارد. و طرفداران بیشتری دارد.

مدت زمان برق دهی در ups :

نیاز به یک سیستم بای استند ژنراتوری به دلیل پشتیبانی محدود سیستم ups وجود دارد.در سیستمی که فاقد ژنراتور by stand است زمانی که برق شهری قطع می گردد .برق موجود انرژی الکتریکی تنها منبع برقی است که حاصل از باتری یو پی اس است.با توجه به ظرفیت سرویس دهی باتری و مصرف بار ups مدت زمانی که بار می تواند برق دریافت کند مشخص می گردد.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری یو پی اس و تهیه لوازم یدکی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت داشتن هر سوالی در این زمینه با متخصصان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره ای کامل بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights