تابلو برق و انواع آنها شامل چه مواردی می باشد :

تابلو برق و اجزای

تابلو برق و انواع آن :

تابلو برق و انواع آنها شامل مواردی است که در اینجا به بررسی آن می پردازیم. وسیله ای که تجهیزات مختلفی را جهت کنترل برق درون خود جای داده است را تابلو برق می نامند. این تابلو برق باعث می شود تا ارتباط بین اجزای مختلف به درستی صورت پذیرد و به دور از عوامل محیطی که مخرب است باشد. تابلو برق و طراحی آن سبب می شود تا از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری به عمل آید. به دلیل برق رسانی به انواع تجهیزات صنعتی مانند موتورها و پمپ ها و وسایل بسیاری که به وسیله برق کار می کنند از تابلو برق استفاده می نمایند.

کاربرد تابلوبرق

جنس تابلو برق ها هم از فلز است و هم انواع غیرفلزی آن نیز وجود دارد. براساس مواردی که تابلو برق ها ساخته می شوند سبب می گردد تجهیزات مورد استفاده آن نیز متفاوت باش.در صنایع کاربردهای تابلو برق ها متفاوت است و در یک سیستم قدرت جهت کنترل مدارها و حفاظت از آنها استفاده می گردد.

تابلو برق و انواع

امروزه از تابلو برق ها عملکردی دقیق تر و دیجیتالی تر را می توان دریافت نمود چراکه استفاده از پی ال سی ها نیز علاوه بر تجهیزات مکانیکی در ساخت آنها نیز تاثیر گذار است. تابلو برق ها بصورت تک فاز و سه فاز هستند که در تکفاز دارای سطح ولتاژ 220 ولت می باشند و در حالت سه فاز اختلاف ولتاژ آنها 380 ولت می باشد. در صنایع بیشتر مصرف کننده ها از تابلوهای برق صنعتی سه فاز استفاده می کنند. مصرف کننده های تابلو برق صنعتی سه فاز از توان بیشتری نسبت به مدل تکفاز برخوردار هستند.

تابلو برق و انواع

ویژگی های تابلو برق :

  • جریان شبکه و ولتاژ را بدون ایجاد حرارت اضافی و یا خرابی به شکلی پیوسته در هریک از اجزا تحمل می نماید.
  • -در هنگام ایجاد جریان ناشی از اتصال کوتاه و یا ایجاد عیب در شبکه به درستی عمل می کند و قطع مناسب را عملی می نماید.
  • -در تنظیم سیستم توزیع برق و حفاظت تابلوهای برق نقشی اساسی دارند و دارای اهمیت هستند. در انتخاب صحیح و درست مشخصات آنها بایستی دقت نمود.
  • -جهت برآورده کردن نیازهای یک سیستم تابلوها می بایست دارای اطمینان و پایداری بوده و بسیار ساده و سریع بوده باشد.

انواع تابلو برق از لحاظ ساختار

انواع تابلوهای برق :

بر اساس محل نصب تابلوها در نوع ذیل هستند :

1-تابلوی برق محیط بسته :

در محیط هایی که دارای سقف هستند مانند انبارها و سوله ها و سالن ها و کارگاه ها این مدل از تابلوها نصب می شوند. که دارای تقسیم بندی نوع دیواری و ایستاده هستند.

2- تابلوی برق محیط باز :

جهت محیط های باز و از نوع بیرونی می باشد. تابلوی بیرونی و داخلی دارای استانداردها وویژگی هایی هستند که یکسان است. که نوع بیرونی آن علاوه بر ویژگی های مدل درونی دارای مقاومت و حفاظت در برابر عوامل جوی از تجهیزات می باشند.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های mge و apc و ساخت تابلو برق ها خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights