یو پی اس APC و کارت SNMP چه ویژگی هایی دارند :

خروجی یو پی اس apc

یو پی اس APC و کارت SNMP :

یو پی اس APC و کارت SNMP دارای ویژگی هایی هستند که در اینجا درباره آن ها به شکل اختصاری مطالبی را آورده اییم. UPS یا منبع تغذیه بی وقفه وسیله ای است که از قطعات جامد که بین منبع برق ورودی و بار وصل شده اند قرار دارد و از ایجاد اختلالات برق ورودی از جمله قطع کامل آن ممانعت به عمل می آورند. چندین ویژگی در یو پی اس ها مشترک است. از جمله اینکه تمامی آنها دارای باتری هستند و تا زمانی که جریان برق شهری وصل است در باتری ها انرژی را ذخیره می کنند. و در زمان قطع برق انرژی درون باتری به جریان متناوب تبدیل می گردد.

یو پی اس APC و توپولوژی

مدار اینورتر و شارژ باتری در همه سیستم ها وجود دارد. سیستم بای پس در تمام یو پی اس ها وجود دارد. که بوسیله یک سوئیچ ارتباط با بار را در خروجی وسیله جهت تغذیه مستقیم از برق شهری فراهم می نمایند. با به کاربردن سوئیچ های استاتیک مدار سوئیچ خروجی کامل می گردد. در یو پی اس های توان پایین این عمل بوسیله رله صورت می گیرد.

apc یو پی اس و رک

زمان برق دهی برای باتری ها :

زمان بک آپ یا برق دهی زمانی است که باتری بایستی انرژی و توان مورد نیاز بار را تامین کند. که به آن زمان استقلال یا به عبارتی دشارژ می گویند. میزان آمپرساعت باتری ها و گونه های آن متفاوت هستند. برای نصب باتری مناسب و استفاده از  آن باید محاسبه درست و دقیق صورت پذیرد.

نکات مهم در انتخاب باتری :

1-بار باتری
2-زمان بک آپ یا استقلال نیازی
بوسیله نمودارها و جداولی که سازندگان باتری عرضه می نمایند. بوسیله اطلاعات آنها می توان ظرفیت سرویس دهی مورد نیاز را تعیین کرد.

یو پی اس apc و چهار

باتری های قابل استفاده در یو پی اس :

باتری سرب اسید و نیکل کادمیوم و سیلور آلکالین و لیتیوم از انواع باتری ها هستند. نوع بهترین نوع باتری است. که با درپوش بسته می باشد و نیازی به سرویس و نگهداری ندارد. و با ولتاژ 12 ولت استفاده می شود. در نقاطی که به طول عمر بالا نیاز است از نیکل کادمیوم استفاده می شود.

وسایلی را که نمی توان به یو پی اس متصل نمود :

یو پی اس ها معمولا وسایلی انعطاف پذیرند. نوع خاصی از بارها وجود دارند که نباید به روش متداول به یو پی اس وصل شوند. که عبارتند از :
1-لامپهای گازی یا فلورسنت
2-کمپرسورها و موتورها
3-دستگاه تهویه مطبوع
4-پرینترهای لیزری
در زمان کارکردن عادی و یا زمان روشن شدن هرکدام از این دستگاه ها از منبع تغذیه خود جریان زیادی می گیرند. و جریان زیاد یو پی اس را به شکل اضافه بار می برد. ولتاژ خروجی یو پی اس به طور قطعی کاهش می یابد. و باعث آسیب دیدن سایر قطعات و تجهیزات می شود. به طور مثال راه اندازی موتورها بین 4 تا 10 برابر مقدار نامی آن است. اگر بخواهیم برای تجهیزاتی مانند پرینترها نیز از یو پی اس استفاده کنیم بایستی از یو پی اس قوی تر استفاده نمود.

کارت SNMP و ویژگی هایی که دارد :

یو پی اس مستقیما با کارت SNMP به شبکه های کامپیوتری اتصال می یابد. به شکلی که یو پی اس به یکی از دستگاه های متصل به شبکه تبدیل می گردد. کارت اس ان ام پی معمولا بین پورت ارتباطی سریال یو پی اس و شبکه کامپیوتری قرار می گیرد. کارت های در بازار قادرند بین کنتاکتهای بدون پتانسیل یو پی اس و شبکه قرار گیرند. اطلاعات حاصل از کنتاکتها توسط این کارتها به فرم مناسبی تبدیل می شود. تا سایر دستگاه های شبکه نیز قابل دریافت گردند.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های MGE و APC خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights