یو پی اس apc و عوامل موثر در افزایش طول عمر آن شامل چه مواردی است :

یو پی اس apc و راهنمای

یو پی اس apc و عوامل موثر در افزایش طول عمر آن :

یو پی اس apc و عوامل موثر در  زیاد شدن عمر آن موارد بسیاری است. در اینجا به بررسی بعضی از آنها می پردازیم. تامین برق در زمان قطعی برق وظیفه اصلی یو پی اس است. باتری ها در یو پی اس از اصلی ترین تجهیزات می باشند. که برق را از ورودی می گیرد و در خود ذخیره می نماید. و بوسیله خروجی یو پی اس برق را به تجهیزات متصله می رساند. علاوه بر تامبن برق در هنگام قطع شدن برق شهری یو پی اس از ایجاد نوسانات و تغییرات ولتاژی نیز جلوگیری می نماید و از ایجاد اختلالات و آسیب به وسایل ممانعت می نماید.

یو پی اس APC و توپولوژی

یو پی اس برای چه مناسب است :

بسته به نیاز و توان مورد نظر می توان از یو پی اس در هرمکانی استفاده نمود. بیشترین سری از یو پی اس که استفاده می شود مدل آنلاین و پس از آن لاین اینتراکتیو می باشد. در مکان های بزرگ که توان بالاتری نیاز است از سری های آنلاین بیشتری استفاده می گردد. در مکان هایی مانند پتروشیمی ها و پالایشگاه ها و ازمایشگاه ها و استفاده در مکان های نظارتی و امنیتی از یو پی اس می توان کمک گرفت. تا همواره این تجهیزات بدون قطعی برق به کار خود ادامه دهند.

تمام سیستم ها دارای اینورتر و شارژ باتری هستند. یک سیستم بای پس نیز در تمام یو پی اس ها وجود دارد. که به وسیله یک سوئیچ در خروجی وسیله ارتباط با بار را در جهت تغذیه مستقیم از برق شهر فراهم می نماید. با به کار بردن سوئیچ های استاتیک در بسیاری از موارد مدار سوئیچ خروجی کامل می گردد. در یو پی اس های با توان پایین این عمل با رله صورت می گیرد.

یو پی اس apc و عوامل موثر در

باتری های قابل استفاده در یو پی اس :

باتری ها شامل سرب اسید و نیکل کادمیوم و لیتیوم و سیلور آلکالین است. بهترین نوع باتری جهت یو پی اس مدل سرب اسید است و معمولا نوع درپوش بسته آن که به سرویس و نگهداری نیازی ندارد و ولتاژ آن 12 ولت می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. در آمپر ساعت بالا از 2 ولتی آن استفاده می شود. از باتری نیکل کادمیوم در جاهایی که به طول عمر بالای 10 سال نیاز است. استفاده می گردد.

یو پی اس apc و محل نصب

یو پی اس و ژنراتور :

بعضی مواقع در ایجاد هماهنگی بین یو پی اس و ژنرتور اختلالاتی ایجاد می شود. ولتاژ خروجی ژنراتور امکان دارد به عنوان ورودی یو پی اس قبول گردد. به طور کلی محدوده فرکانس خروجی ژنراتور بیشتر از مقداری است که برای پذیرش توسط یو پی اس طراحی شده است. در بدترین شکل تغییرات فرکانس در ژنراتور طوری است که امکان سنکرون شدن آن با یو پی اس وجود ندارد. چرا که یو پی اس با این تغییرات امکان هماهنگی ندارد.

یو پی اس apc و عوامل موثر در

افزایش طول عمر باتری و UPS:

انواع مختلف یو پی اس و سیستم های متفاوت آنها به سرویس و نگهداری دوره ای نیازمندند. حتی در مورد باتری ها نیز این مهم بایستی صورت پذیرد. در برخی مواقع نیز نیاز به تعویض قطعات وجود دارد. جهت اطمینان از اینکه در بهترین شرایط کاری خود در طول عمر مفیدش قرار دارد. بایستی به طور برنامه ریزی شده سرویس و نگهداری از آنها صورت پذیرد.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های MGE و APC و تهیه لوازم جانبی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights