مرکز داده IO

مرکز داده IO

مرکز داده IO

مرکز داده IO، یک مرکز داده پیشرو است. که در ساختمان کارخانه تولید آب معدنی واقع شده است. بخش اول این مرکز داده به صورت سنتی و بخش دوم آن به شیوه مدرن و ماژولار فعالیت می نماید.

مقیاس پذیری، بهبود پذیری، اطمینان پذیری، از جمله ویژگی های این مرکز داده به شمار می آیند.

این مرکز داده از فناوری ویژه Thermo Cabinet بهره مند بوده که باعث بیش تر شدن ظرفیت و هم چنین راه اندازی سریع می شود.

سیستم سرمایش تاسیسات مرکز داده IO زمان محور می باشد. به این معنی که سرما را در زمانی که برق ارزان تر است ذخیره کرده و زمانی که گران تر می شود در تاسیسات مورد استفاده قرار می دهد.

در واقع دمای عملیات این مرکز داده به جای 16 درجه، 27 درجه می باشد.

 

در ساخت این مرکز داده از کف کاذب استفاده شده است. نه به این دلیل که کف کاذب بهتر از کف سازه می باشد، بلکه به این دلیل که کف کاذب برای خدمات اشتراک مکانی بسیار مناسب تر می باشد.

این شرکت ابتدا فقط به شکل مکانی خدمات خود را ارائه می داد، اما پس از مدتی توانست به عنوان تولید کننده ماژولار مرکز داده به شمار آید.

در ادامه آروند آویژه اطلاعات بیش تری را در مورد این دیتا سنتر در اختیار شما قرار خواهد داد.

آشنایی بیش تر با مرکز داده IO

مرکز داده اشتراک مکانی IO در ایالت آریزونا در شهر فینیکس واقع شده است. همان طور که پیش تر گفته شد، مرکز داده نام برده شده، از سرمایش زمان محور بهره مند است.

این نوع سرمایش بر اساس نرخ برق شبانه روز مورد محاسبه قرار می گیرد. به همین خاطر به صورت سالیانه میلیون ها دلار در هزینه عملیاتی این مرکز داده صرفه جویی می شود.

مرکز داده IO، به عنوان یک دیتا سنتر به شمار می آید که با در نظر گرفتن شرایط، خود را با آن وفق داده است. این وفق دادن شامل ارائه خدمات و همین طور سیستم های استفاده شده ساخت آن می باشد.

این شرکت به عنوان یک دیتا سنتر، خدمات اشتراک مکانی را به مشتریان خود عرضه می دارد. هم چنین در سال 2008 میلادی، ساختمان کارخانه ای را خرید که پیش از آن متعلق به تولید و پخش آب معدنی بود.

سپس توانست در یکی از دو انبار آن، مرکز داده ای کاملا سنتی را راه اندازی کند.

اطلاعاتی بیش تر در مورد دیتا سنتر IO

مرکز داده IO و تاسیساتی که در آن به کار گرفته شده است، از مزیت نرخ متغیر برق آریزونا بهره مند است.

به این معنی که شب ها برق ارزان تر است، چیلر ها را به کار می اندازد و گوی پلاستیکی حاوی آب را در محلول گلیکول سو آب منجمد می نماید.

این گوی های یخی که هم اندازه یک توپ بیسبال 10 سانتی متری مباشند، در طول روز محلول ترکیبی گلیکول را سرد می نمایند.

سپس محلول به دست آمده به درون مبدل برودتی رفته تا آب سیستم سرمایشی این دیتا سنتر را خنک سازیک ند.

مرکز داده IO برای تطابق در سال 2009، پلنوم فشار خود را ال رک سرور ساخته خودش که حق امیتاز انحصاری آن را دارا می باشد. اجرا کرد. به وسیله این عمل انجام شده، ظرفیت برق در هر رک 3 برابر شده و به 32 کیلو وات رسید.

در سال 2011 دومین قدم را در جهت تطابق با محیط انجام داد. به این معنی که در جهت ساخت دیتا سنتر در انبار دوم، به جای استفاده از روش سنتی، ماژول را مورد استفاده قرار داد.

به همین خاطر توانیت بهره وری عملیاتی مرکز داده را تا حد چشم گیری بهبود ببخشد.

در این مدت زمان، مدل و شکل کسب و کار IO تکمیل تر شده و توانست. علاوه بر ارائه خدمات اشتراک مکانی، تولید ماژولار را نیز انجام دهد.

مشخصات تاسیسات مرکز داده IO

نام سازمان: IO

مکان واقع شده: ایلات آریزونا، شهر فینیکس

زمان شروع به کار: آغاز به کار ساختمان کارخانه تهیه و توزیع بطری آب معدنی در سال 2006، تملک شرکت IO در دسامبر 2008، افتتاح ساختمان برای تاسیسات استراک مکانی در ژوئن 2009

ویژگی های چشم گیر:

استفاده از سرمایش زمان محور بر اساس نرخ برق شبانه روز، ذخیره سازی سرما در توپ های پلی اتیلن حاوی یخ و نیز محلول آب گلیکول، رک های محصور دارای حق امتیاز انحصاری برای IO، نور پردازی LED، سیستم رطوبت رسانی فرا صوت، اجزای ماژولار

مدت زمان طراحی و ساخت این تاسیسات: فاز اول 6 ماه

اندازه: 50 هزار متر مربع مساحت کل که تقسیم شده به دو انبار کارخانه. به طور تقریبی شامل 34 هزار متر مربع متعلق به سالم سرور است.

برق: 120 مگا وات

رتبه بندی: کلاس 3

تعداد رک ها: حدود 3 هزار دستگاه

ظرفیت برق: هر قسمت دارای ظرفیت برق متفاوت می باشد.

زیر ساخ ها: توزیع سرمایش از کف کاب بع عمق 90 سانتی متر، توزیع برق و کابل کشی ساخت یافته سقفی و از بالا

بار سازه ای: در حدود 3400 کیلو گرم بر متر مربع

سیستم استفاده شده برای اطفای حرق: سیستم بسیار حساس به تشخیص دود. سیستم لوله خشک پیش عملگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights