بای پس در UPS چیست و دارای چه کاربردی می باشد :

بای پس در UPS

بای پس در UPS :

بای پس در UPS به معنای میان بر یا فیدبک می باشد که از نام آن مشخص می باشد.در یو پی اس بای پس به این معنی است که ورودی یک UPS یا به عبارتی برق شهر به شکل مستقیم به خروجی آن یو پی اس متصل گردد. هنگامی که یو پی اس در وضعیت هایی مانند صاعقه افزایش بار و یا ازدیاد ولتاژ بیشتر از میزان مجاز تعیین شده آن و افزایش بیش از حد دمای دستگاه و یا تعمیرات آن قرار می گیرند.

بای پس در UPS

برای تغذیه مصرف کننده نمی تواند انرژی الکتریکی که لازم است را تامین نمایددر این زمان با ایجاد مسیری جایگزینی توسط یو پی اس انرژی الکتریکی مورد نیاز برای مصرف کننده تامین می گردد. به تمام این مسیر گفته شده به اصطلاح بای پس می گویند.به عبارتی دیگر در مسیر BYPASS ورودی به شکل مستقیم به خروجی متصل گردد.

انواع بای پس ها در یو پی اس :

-BYPASS دستی
-BYPASS اتوماتیک

BYPASS در زمانی که در یو پی اس خطا و یا افزایش بار صورت می گیرد و این تشخیص صورت می گیرد به شکلی اتوماتیک توسط خود دستگاه یو پی اس فعال می گردد.

کاربرد بای پس دستی چیست :

در یو پی اس های صنعتی که توان بالایی دارند. یک کلید با نام MANUAL BYPASS طراحی می گردد که به شکلی آسان توسط کاربر از بیرون کنترل می گردد و دستور فیدبک داده می شود.
استفاده از کلید دستی در هنگامی که نیاز است یو پی اس را به طور کامل از مدار خارج نماییم به کار می رود. و وقتی که یو پی اس با خطا و یا افزایش بار روبه رو می گردد. به طور خودکار BYPASS می گردد.
هنگامی که بای پس به شکل اتومات کار نکند و یو پی اس خراب شده باشد از BYPASSدستی استفاده می گردد.

بای پس در UPS

کارکردن با BYPASS دستی :

با خاموش کردن کلیدهای یو پی اس. و روشن کرد کلید BYPASS سبب اتصال خروجی یو پی اس مستقیما به ورودی و تغذیه آن می گردیم.

بای پس اتوماتیک :

زمانی که در یو پی اس احساس خطر ایجاد گردید BYPASS شروع به فعالیت می کند. و برق ورودی را به خروجی مستقیما متصل می نماید. و این عمل را به طور اتومات انجام می دهد.

بای پس در UPS

BYPASS اتوماتیک هنگامی ایجاد می شود که در خروجی مصرف کننده یا یو پی اس :

1-به شکلی کوتاه اتصال ایجاد شود.
2-اضافه بار از دستگاه کشیده گردد.
3-عمل خنک کنندگی توسط فن ها به خوبی صورت نگیرد.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه یو پی اس و سرویس و نگهداری آنها خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت داشتن هر سوالی در این باره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید و از اطلاعاتی کامل بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights