انتخاب مکان یو پی اس APC و میزان استاندارد بودن آن مکان :

انتخاب مکان یو پی اس APC

انتخاب مکان یو پی اس APC :

انتخاب مکان یو پی اس APC و بررسی استاندارد بودن این مکان امری بسیار مهم می باشد. که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.یو پی اس به معنای منبع تغذیه ای است که بی وقفه فعالیت می کند. وظیفه اصلی UPS توان مورد نیاز بار مصرفی را بدون وقفه تامین می نماید. این سیستم بین دستگاه مصرف کننده و برق شهری قرار می گیرد. و سبب تنظیم نمودن برق شبکه و جلوگیری از ایجاد نویز و همچنین اختلالات شبکه می گردد.

 

انتخاب مکان یو پی اس APC

 

در زمان قطعی برق یو پی اس برق مورد نیاز تجهیزات مصرف کننده مانند سرور و کامپیوتر از برقی که در باتری ها ذخیره شده است. تامین می نمایدو توان مورد نیاز تجهیزات را در زمان قطعی برق تامین می نماید. اطمینان از پیکربندی شبکه و برق موجود مابین داده ها و سرور و کامپیوترهای موجودی در شبکه است.

انتخاب مکان یو پی اس APC

مکان مناسب جهت قرار دادن یو پی اس :

1- مکان انتخابی در جهت یو پی اس می بایست تمیز باشد و از خاک و آلودگی دور باشد. بخش های الکترومکانیکی یو پی اس مثل فن ها و کلیدهای گردان درون یو پی اس در برابر گرد و خاک حساس می باشند. به همین دلیل بایستی محل نصب یو پی اس عاری از گرد و خاک باشد.چرا که این گرد و خاک ها پس از مدتی قرار گرفتن روی UPS سبب کاهش تبادل حرارتی و کاهش طول عمر دستگاه یو پی اس می گردد.

2-بهتر است یو پی اس به شکل افقی در محل مورد نظر قرار گیرد.از استحکام مکانیکی محل نصب یو پی اس و عدم سقط نمودن آن بایستی اطمینان حاصل گردد.

3- جهت تهویه هوا در اطراف یو پی اس شکاف هایی جهت تهویه هوا ساخته شده است. پس بایستی وسایل مجاور برای دستگاه های تا 5 کیلو ولت آمپر 20 سانت و جهت یو پی اس با توان بین 5 تا 15 کیلو ولت آمپر ، 40 سانت و جهت دستگاه های بزرگتر 80 سانت باشد.

4- از گذاشتن هر وسیله ای بر روی دستگاه یو پی اس خودداری گردد. چرا که قرار دادم وسیله خارجی از ایجاد مبادلات حرارتی بین محیط و یو پی اس جلوگیری می نماید و طول عمر یو پی اس را کم می نماید.

5- در زمان تمیز نمودن یو پی اس بایستی ملاحظه گردد. که سوئیچ ها و فیوز های موجود در جلو و عقب دستگاه از حالت عادی خود خارج نشده باشند.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه یو پی اس و سرویس و نگهداری و تهیه لوازم یدکی یو پی اس خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد درصورت داشتن هر سوالی با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights