یو پی اس APC و مشکلات برق شهری شامل چه مواردی است :

محاسبه یو پی اس apc

یو پی اس APC و مشکلات موجود در برق شهری :

یو پی اس APC و مشکلات وجود داشته در برق شهر شامل مواردی است. که به اختصار به بررسی آن می پردازیم. دستگاه یو پی اس وسیله ای الکترونیکی است که برای تامین کردن انرژی به شکلی دائمی جهت دستگاه های مصرف کننده در سازمان ها و اداره ها و تجهیزات خنک کننده در دیتاسنترها استفاده می گردد. علاوه بر تامین بی وقفه انرژی توسط یو پی اس این دستگاه تغییرات ولتاژی و فرکانسی و وجود نویز در برق شهری را تشخیص می دهد و میزان آن را ثابت نگه می دارد. تا از آسیب رساندن به وسایل الکتریکی متصله به خود جلوگیری نماید.

یو پی اس APC و مشکلات

تغییراتی مانند افزایش و یا کاهش ناگهانی ولتاژ و انواع اعوجاج لحظه ای و یا دائمی و تغییرات فرکانسی از جمله مشکلاتی است که روی برق شبکه ایجاد می گردد. با توجه به دقت و حساسیت بالای تجهیزات الکترونیکی نسبت به تغییرات ولتاژی برق و وجود یو پی اس که انرژی را به شکل بی وقفه تامین می نماید. این اطمینان ایجاد می شود تا فرکانس و ولتاژی ثابت و قابل استفاده تامین گردد.

یو پی اس apc و مزیت

یو پی اس :

استفاده کردن از یک نیرو و انرژی پشتیبانی یا همان یو پی اس سبب حفاظت از وسایل الکتریکی در برابر قطعی کلی برق شده و سبب می گردد تا از مشکلات برق شهری جلوگیری شود.از آنجایی که روش های زیادی جهت ایجاد حفاظت در برابر تغییرات برق شهر وجود دارد اما هیچ یک به اندازه استفاده از یو پی اس نمی تواند این محافظت در برابر خطرات احتمالی را ایجاد کند. در یک دوره زمانی یو پی اس به عنوان سیستمی گران تلقی می گردید. اما امروزه با توجه به گران بودن سیستم ها و تجهیزات الکترونیکی از لحاظ سخت افزاری و داده ها و اطلاعات استفاده و هزینه کردن برای یک دستگاه یو پی اس بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

یو پی اس apc و بخش

کاربرد یو پی اس APC و مشکلات برق شهری :

-نویز :

وسایلی مانند یخچال و یا اجاق گاز باعث ایجاد نویز و یا تداخلات الکترومغناطیسی در برق شهری می شوند. که برای حل این مشکل قسمتی در یو پی اس ها قراردارد. تا اثرات ایجاد نویز را ازبین می برد و یا آن را کاهش می دهد.

-افزایش ولتاژ :

بر اثر ایجاد رعد و برق و تعویض در شبکه برق افزایش شدید ولتاژ ایجاد می شود. و در اثر آن این امکان وجود دارد که به شکلی غیر عادی تا چندین معادل ولتاژ شبکه بالا رود. انواع مدارهایی جهت حفاظت در یو پی اس هست که انرژی ایجاد شده در اثر این افزایش را حذف می نماید و از آسیب به تجهیزات ممانعت می نماید.

یو پی اس APC و مشکلات

-کاهش ناگهانی ولتاژ:

به دلیل پیاده سازی بارهای الکتروموتور در شبکه برق این عامل ایجاد می گردد. که در نهایت باعث CRASH کردن و یا ریست شدن سیستم ها و یا قفل شدن کیبورد می شود. در صورت این چنین اتفاقی یو پی اس به مدت زمان چندین لحظه عمل می کند و از طریق باتری ها توان مصرفی تجهیزات را تامین می کند و بعد رفع مشکلات برقی به وضع عادی خود بر می گردد.

-افت طولانی ولتاژ:

در هنگام ایجاد این اتفاق عملکرد یو پی اس مانند زمان قطعی کامل برق شده است. و از استابلایزر برای رفع این مشکل و ثابت نگه داشتن ولتاژ می توان استفاده نمود. و کاربرانی که به پوشش یو پی اس اتصال ندارند را نیز تحت حفاظت قرار می دهد.

یو پی اس apc و کابل شبکه

-افزایش طولانی ولتاژ:

اگر برای مدت زمانی طولانی افزایش ولتاژ ادامه یابد. تجهیزات سخت افزاری آسیب می بینند و خسارت های زیادی را به جای می گذارند. برق مصرف کننده ها در این حالت بوسیله یو پی اس تامین می شود. و اجازه اتصال به تجهیزات و وسایل به برق شهر را نمی دهد. استفاده از استابلایزر برای رفع این مورد کارساز خواهد بود.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های MGE و APC خدمات جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights