یو پی اس apc و مشخصات برق ورودی آن چیست :

یو پی اس apc و مشخصات برق ورودی آن :

یو پی اس apc و مشخصات برق ورودی در آن شامل ویژگی هایی است. که به اختصار به شرح آن می پردازیم. از جمله تولید کننده های یو پی اس و باتری و رک جهت مراکز داده و همینطور تجهیزات کولینگ برای دیتاسنترها شرکت یو پی اس apc می باشد. در ماه سوم سال 1981 این شرکت بوسیله سه کارشناس الکترونیک و برق که از دانشگاه ماساچوست درس خوانده بودند. تاسیس گردیده است. قدرت اول برق و الکترونیک شرکت آمریکایی یو پی اس ای پی سی می باشد.

ups چیست :

یو پی اس یا منبع تغذیه بی وقفه وسیله ای است که مابین برق ورودی و بار متصل شده قرار دارد. و از ایجاد اختلالات برق ورودی مانند قطعی کامل آن جلوگیری به عمل می آورد. ویژگی مهمی که در تمامی یو پی اس ها اشتراک دارد این است که همه آنها حاوی باتری هستند. و در زمان اتصال به برق شهری انرژی را در باتری ها ذخیره می کنند. و بعد از قطع برق شهر انرژی باتری را به جریان متناوب یا ac مبدل می نماید.
پس شارژر باتری و مدار اینورتر در تمامی سیستم ها وجود دارد. وجود بای پس در تمام یو پی اس ها که به همراه یک سوئیچ در خروجی وسیله مرتبط بودن با بار را جهت تغذیه مستقیم از برق شهری ایجاد می نماید. با به کارگیری سوئیچ های استاتیک مدار سوئیچ خروجی در بسیاری موارد کامل می گردد. وجود رله در یو پی اس های با توان کم جهت این کار صورت می گیرد.

یو پی اس apc و زمان

باتری در ups:

باتری ها شامل انواع سرب اسید، لیتیوم، نیکل کادمیوم و سیلور آلکالین هستند. بهترین نوع باتری مدل سرب اسید است. که جهت استفاده یو پی اس متناسب است. این مدل باتری اکثرا با درپوش بسته که نیازی به سرویس و نگهداری ندارد. و ولتاژ آن 12 ولت است مورد استفاده قرار می گیرد. از ولتاژ 2 ولتی نیز در آمپر ساعت بالا استفاده می شود. از باتری نیکل کادمیوم نیز در مکان هایی که به طول عمر بیشتر از ده سال نیازمند هستند استفاده می شود.

کیفیت یو پی اس کدام کشورها بیشتر است :

بسیاری از کشورها امروزه به تولید یو پی اس می پردازند. و روزانه به این میزان از تولیدکننده ها اضافه می گردد. در ایران بیشتر شرکتها به عنوان واردکننده یو پی اس عمل می کنند. یوپی اس های وارداتی بیشتر مربوط به شرکت های چینی است. که دارای کیفیت های متفاوتی هستند. کیفیت یو پی اس های اروپای غربی از جمله فرانسه و ایتالیا نسبت به بقیه کشورها بیشتر است. یو پی اس های توان پایین با قیمت کم به کشورهای آسیای شرقی تعلق دارد.در کشورهای اروپای غربی یو پی اس های با توان بالای 100 تا 800 کاوا با کیفیت بالا تولید می شوند.

یو پی اس apc و کابل شبکه

قبل نصب یو پی اس چه مواردی بایستی مورد توجه باشد :

1-حمل و قرارگیری مناسب جهت سالم رساندن یو پی اس به محل نصب
2-وجود فضای کافی جهت نصب و تحمل کف آن جهت وزن یو پی اس
3-مکان نصب مناسب برای افزایش طول عمر یو پی اس و باتری
4-شرایط محیطی مساعد مانند میزان حرارت و رطوبت و نویز صوتی در محل نصب
5-نصب الکتریکی و رعایت آن یا به عبارتی نوع اتصالات و فیوزهای حفاظتی
6-اتصال بار به یو پی اس (فاز و نول بارها به شکل مستقیم به تابلوی یو پی اس و خود ups متصل گردد).

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری یو پی اس های apc و mge و تعمیرات آنها و تهیه لوازم جانبی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights