یو پی اس apc و شارژر باتری آن چگونه کار می کند:

یو پی اس apc و شارژر

یو پی اس apc و شارژر باتری :

یو پی اس apc و شارژر باتری که به آن اتصال دارد به گونه ای کار می کند. که در اینجا به اختصار توضیحاتی را در این باره آورده اییم.از شرکت های معروف و مشهور در حوزه تولید برق اضطراری یو پی اس و باتری و رک های هوشمند جهت مراکز داده و تجهیزات خنک کننده برای دیتاسنتر ها می توان به شرکت APC اشاره نمود. در سال 1981 در ماه سوم آن سال این شرکت بوسیله سه کارشناس که از دانشگاه ماساچوست در رشته برق و الکترونیک فارق شده بودند تاسیس گردیده است.

 

APC UPS و اینورتر

UPS:

یو پی اس دستگاهی الکترونیکی می باشد. که جهت تامین نمودن برق و انرژی لازم برای وسایل مصرفی در مراکز اداری و صنعتی و بیمارستان ها و حتی مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از مشکلات موجود در برق شهری می توان به افزایش و کاهش ناگهانی ولتاژ و ایجاد اعوجاج لحظه ای و تغییرات ولتاژی و فرکانسی اشاره نمود. دستگاه یو پی اس علاوه بر تامین نمودن برق در زمان قطعی جهت وسایل الکترونیکی مانع از ایجاد نوسانات و جلوگیری از آسیب دیدن وسایل می گردد. به عبارتی دیگر با استفاده از یو پی اس این پشتیبانی حاصل می گردد. که بر مشکلات ناشی از برق شهری پیروز گردید. و انرژی لازمه جهت مصارف را تامین نمود.

یو پی اس apc و شارژر

یو پی اس و باتری :

یک یو پی اس بدون داشتن باتری قادر به کارکردن نمی باشد. به بیانی دیگر باتری این وظیفه را بر عهده دارد که ذخیره سازی انرژی جریان برق را تامین نماید. که در زمان قطع برق از آن استفاده گردد. طول عمر باتری ها در سه مدل عمر زیاد و متوسط و کم می باشد. جهت تبدیل انرژی مستقیم ذخیره شده در باتری به برق متناوب برای راه اندازی دستگاه از اینورتر استفاده می گردد.

 

یو پی اس apc و شارژر

 

پس اصلی ترین بخش های یک یو پی اس باتری و شارژر و اینورتر می باشد. یو پی اس ها در اندازه ها و توان های گوناگونی وجود دارند. توان و قدرت یک یو پی اس در صورت قوی بودن اینورتر بیشتر خواهد شد. و به عبارتی می توان توان و تعداد بیشتری از تجهیزات را پشتیبانی کرد. باتری های به کار رفته در یو پی اس هرچه از ظرفیت های بالاتری برخوردار باشند. میزان زمان برق دهی در هنگام قطعی برق شهر نیز بیشتر خواهد بود.
ویژگی های متفاوتی در یو پی اس ها وجود دارد. مانند آلارم های هشدار در زمان ایجاد خطا یا اضافه بار و نرم افزار کنترل کامپیوتر جهت ذخیره سازی اطلاعات و امکاناتی دیگر است.

مواردی که در یو پی اس بایستی بازبینی شود:

از مواردی که باید به شکل مرتب و دوره ای مورد مشاهده قرار گیرد. می توان به ولتاژ و فرکانس ورودی و خروجی و دمای محیط و داخلی یو پی اس و توان مصرفی یو پی اس و فن ها و مسیرهای تهویه و جریان شارژ باتری ها و سالم بودن کلیدهای ورودی و خروجی اشاره نمود.

یو پی اس apc و شارژر

شارژر باتری :

وظیفه شارژ نمودن باتری های یو پی اس توسط شارژر صورت می گیرد. ولتاژ شارژر برابر با ولتاژ باتری یک یو پی اس است. بر روی ترمینال باتری و در خروجی شارژر ولتاژی قرار می گیرد که باتری ها را شارژ می نماید و میزان آن مقداری بین 13.4 تا 13.7 است.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های MGE  و APC خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights