یو پی اس apc و سیستم داخلی آن دارای چه بخش هایی است :

محاسبه یو پی اس apc

یو پی اس apc و سیستم داخلی آن :

یو پی اس apc و سیستم داخلی که دارد دارای قسمت هایی است. که در این مقاله به شرح مختصر آن می پردازیم. یو پی اس یا همان منبع تغذیه بی وقفه وسیله ای است که در زمان قطعی برق سبب ذخیره کردن انرژی در باتری می شود. و در هنگام قطع شدن برق و یا هر منبع اصلی دیگری مانند ژنراتورها به تامین برق می پردازد.

یو پی اس apc و سیستم داخلی

apc ups:

ای پی سی از معروف ترین و محبوب ترین تولید کننده های یو پی اس در جهان می باشد. شرکت apc در سال 1981 توسط سه کارشناس که از دانشگاه ماساچوست در رشته برق و الکترونیک فارق شده بودند تشکیل گردیده است. این شرکت جوایز بسیاری را در جهت ارتقای مسیر خود دریافت کرده است. شرکت اشنایدر الکتریک در سال 2007 شرکت خود را با mge و apc ادغام کرد. و در همان سال به قدرت برتر در کسب و کار رسید.

کاربردهای ups:

به علت نوسانات و تغییرات ولتاژی که در برق شهری وجود دارد. آسیب و یا ایجاد اختلال در عملکرد تجهیزات الکترونیکی بسیار زیاد است. یو پی اس سبب ایجاد شرایط متناسب و تامین برق بدون وقفه می گردد. همچنین از ایجاد نویز نیز جلوگیری می نماید. از یو پی اس در اتاق های سرور و محیط های آزمایشگاهی و بیمارستانی و جهت تامین برق برای دوربین های مدار بسته و حتی رایانه های خانگی استفاده می گردد.

ویژگی های فنی یک یو پی اس :

هدف اصلی دستگاه یو پی اس ذخیره نمودن انرژی و تامین کردن برق در موارد ضروری است. یو پی اس ها اصولا به دو شکل ایستاده و قفسه ای طراحی می شوند. در مدل ایستاده یو پی اس روی زمین و یا میز جهت اتاق سرور استفاده می شود. و در مدل قفسه ای به شکلی با امکان چرخش 90 درجه ای در کنار وسایل الکترونیکی است. و از خاموشی سیستم ها جلوگیری می نماید.

apc و mge یو پی اس و

نحوه فعالیت یو پی اس :

در زمان قطع برق شهری و یا کاهش و افزایش غیرطبیعی ولتاژ یو پی اس از ایجاد شوک در وسیله های الکترونیکی وصل شده به خود جلوگیری می کند. توسط یو پی اس از اختلال در تجهیزات و آسیب رسیدن به آنها ممانعت می گردد.

اجزای سیستم داخلی یک ups:

1-باتری یو پی اس : که به دو صورت داخلی و خارجی است.
2-شارژر یو پی اس : شارژ کردن باتری را عهده دارد.
3-اینورتر یا مبدل : تبدیل ولتاژ دی سی به ac را در باتری انجام می دهد.
4- سیستم کنترل هوشمند : پردازش پارامترهای دستگاه .
5- سیستم خنک کننده : خنک کردن و خارج نمودن گرمای ایجاد شده در سیستم را بر عهده دارد.
6-فیوز حفاظتی یا برکر : حفاظت و کنترل مدارهای قدرت و فرمان از وظایف اصلی این بخش است.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه یو پی اس ها و باتری ها و رک ها و تهیه لوازم جانبی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights