یو پی اس apc و سه بخش اصلی تشکیلی آن :

apc ups و عوامل

یو پی اس apc و سه جزء تشکیل دهنده آن :

یو پی اس apc و سه بخشی که از جمله اصلی ترین جزء های آن می باشد. شامل مواردی است که در اینجا آورده اییم. به دستگاهی که می بایست در زمان قطعی برق تامین برق اضطراری را انجام نماید. و از ایجاد تغییرات ولتاژی و فرکانس و آسیب رسیدن به وسایل الکترونیکی جلوگیری نماید. یو پی اس گفته می شود. یو پی اس apc از معروف ترین و شناخته ترین شرکت هایی می باشد. که در سال 1981 توسط یه کارشناس که از دانشگاه ماساچوست فارق التحصیل شده بودند تاسیس گردیده است. باتری یو پی اس از ورودی خود برق را دریافت می نماید. و در خود ذخیره می نماید. و از طریق خروجی بوسیله ups به مصرف کننده ها برق را می رساند.

استفاده از یو پی اس :

در هر جایی می توان از یو پی اس استفاده نمود. با توجه به نیاز می توان یو پی اسی متناسب با توان مورد نظر را در محل انتخابی نصب نمود. بیشترین یو پی اس هایی که امروزه استفاده می شود از انواع آنلاین و پس از آن لاین اینتراکتیو می باشد. در مکان هایی که بزرگ می باشند. می بایست از یو پی اس با توان بالاتری استفاده نمود. به طور کلی در پالایشگاه ها و آزمایشگاه ها و بیمارستان ها و همچنین برای استفاده کردن از دوربین های مداربسته و موارد نظارتی و امنیتی در محیط خانه ها از یو پی اس استفاده می گردد.

یو پی اس apc و سه
در زمان نوسانات برق یو پی اس باعث جلوگیری از آسیب دیدن سیستم های الکترونیکی می شود. و دربرابر تغییرات ولتاژی و قطعی برق سبب حفاظت می گردد. تهیه یک منبع بی وقفه از انرژی جهت حفاظت از وسایلی که به یو پی اس اتصال دارند. از اصلی ترین وظایف ups می باشد.

اجزای تشکیل دهند یک ups:

1-باتری یو پی اس:

وسیله ای الکترونیکی که به برق شهر وصل می شود دو شاخه نام دارد که از یک منبع نیرو استفاده می نماید. در زمان قطع برق در اثر انقطاع الکتریسیته آن وسیله سریعا قطع می گردد. و خاموش می شود. با ایجاد دو منبع برق توسط یو پی اس این عملکرد بر هم می خورد. یو پی اس ها به شکلی طراحی شده اند که یک منبع انرژی اولیه یا برق شر و دیگری منبعی که در زمان قطع برق منبع اول وارد مدارد می گردد و به آن باتری یا منبع ثانویه می گویند.با توجه به نوع یو پی اس سوئیچی جهت کنترل اینکه کدام یک از منابع نیرو در هر لحظه مورد استفاده قرار گیرد تعبیه گردیده است. این سوئیچ به هنگام متوجه شدن قطع منبع اولیه از حالت اولی به ثانوی تغییر می کند و در زمان وصل منبع اولیه به شکل اول تغییر حالت می دهد.

یو پی اس apc و عوامل

2-شارژر یو پی اس :

تجهیزات الکترونیکی از برق شهری استفاده می نمایند که به شکل متناوب عمل می کند. اما باتری ها برق مستقیم را تولید می نمایند. بنابراین کار تبدیل برق متناوب به برق مستقیم بوسیله شارژر یو پی اس ها صورت می گیرد. باتوجه به متناوب بودن برق شهری و برق مورد استفاده باتری جریان مستقیم بخشی از یو پی اس ها به شکل شارژر وظیفه تبدیل نمودن جریان متناوب به مستقیم را عهده دار است.

3- اینورتر یا مبدل یو پی اس :

وظیفه تبدیل کردن برق مستقیم ذخیره شده در باتری به جریان متناوب شهری بوسیله مبدل صورت می گیرد. در هنگام قطع برق اینورتر سریعا جریان مستقیم باتری را به متناوب تبدیل می نماید. و سبب تامین بدون وقفه برق نیازی دستگاه می گردد. هرچه اینورتر قوی تر باشد. توان و قدرت یو پی اس نیز بیشتر است.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های mge و apc و تعمیرات آنها خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights