یو پی اس apc و زمان تعویض باتری در آن :

یو پی اس apc و زمان تعویض

یو پی اس apc و زمان تعویض باتری :

یو پی اس apc و زمان تعویض باتری در آن در اینجا شرح داده شده است. منبع تغذیه بی وقفه وسیله ای است که از قطعات جامد که ما بین برق ورودی و بار متصله قرار می گیرد و از ایجاد اختلافات برق ورودی مانند قطعی کامل آن جلوگیری به عمل آورد. در یو پی اس ها چندین ویژگی مشترک می باشد.

تا هنگامی که برق شهر متصل است در باتری ها انرژی را ذخیره می کند و پس از قطع برق شهر انرژی باتری را به جریان متناوب و یا ac تبدیل می نماید. پس همه سیستم ها دارای اینورتر و شارژ باتری می باشد. وجود بای پس در همه یو پی اس ها با یک سوئیچ در خروجی سبب ارتباط با بار جهت تغذیه مستقیم از برق شهر را ایجاد می نماید. مدار سوئیچ خروجی در بسیاری از موارد با به کار گیری سوئیچ های استاتیک کامل می گردد. در یو پی اس های با توان پایین تر انجام این کار توسط رله ها صورت می پذیرد.

نکات مهم نگهداری apc ups

apc ups در مراکز پزشکی :

برای تمامی مراکز پزشکی و درمانی استفاده از یو پی اس امری بسیار ضروری می باشد. از آنجاییکه تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاهی و پزشکی عملکردی وابسته به جریان برق دارند. اختلال و از کار افتادن بخشی کوچک در عملکرد دستگاه پزشکی سبب به خطر افتادن جان افراد می گردد. از معروف ترین برندها برای تجهیزات بیمارستانی apc ups می باشد. بسیاری برندهای دیگر نیز در بازار وجود دارد اما از آنجا که خرید دستگاه های پزشکی بسیار گران و تعمیرات آنها نیز هزینه های هنگفتی در بردارد استفاده از یو پی اس بسیار با کیفیت که طول عمر زیادی داشته باشد از اهمیت برخوردار است.

یو پی اس apc و زمان تعویض

کاربردهای apc ups:

بیشتر مراکز دولتی و صنعتی و خصوصی و پزشکی و حتی منازل و سازمان ها نیز از یو پی اس apc استفاده می کنند. کمتر مکانی را بدون یو پی اس دیده اییم. وسایلی که دارای حساسیت بالایی نسبت به نوسانات هستند که قیمت گرانی نیز دارا هستند به یو پی اس اتصال می یابد. چرا که در اثر آسیب دیدگی و یا تعمیرات و خرید مجدد آن هزینه های بسیار زیادی را در بردارد.

یو پی اس apc برای مکان های صنعتی :

استفاده از یو پی اس سبب جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه ها توسط نوسانات برقی می شود. تولید بی وقفه بوسیله یو پی اس تضمین می گردد. شرکت های دولتی و خصوصی برای مصارفی مانند سیستم های کامپیوتری و مانیتوری و دوربین های مداربسته از یو پی اس استفاده می کنند. در منازل نیز جهت محافظت از سیستم هایی مانند کنسول های بازی و کامپیوترهای شخصی و سیستم های الکتریکی و لوازم تصویری و صوتی به استفاده از استابلایزر و یو پی اس می پردازند.

apc ups و

بخش های اصلی یو پی اس apc:

-باتری :

انواع مختلفی از باتری ها با اشکال متفاوتی وجود دارند. که جهت مصارفی مختلف استفاده می شود. یکی از کاربردهای باتری استفاده در یو پی اس است. عملکرد باتری متصل به یو پی اس به شکل ذیل است. متناسب با ظرفیت باتری بوسیله شارژر دستگاه یو پی اس باری ها شارژ می شوند. در زمان قطعی برق عملکرد باتری مشخص می گردد. که شارژ شده است و در زمان قطع برق عملکرد باتری مشخص می گردد یعنی از طریق یو پی اس جریان ذخیره شده در باتری بر حسب فاکتورهایی به شکل خودکار به وسیله مورد نظر ارسال می گردد. باتری های نیکل کادمیوم و سرب اسید از انواع باتری های قابل استفاده در یو پی اس هستند.

– مبدل دی سی به ac
-یکسو کننده شارژ
-کلید غیر هادی

از قسمت های دیگر یو پی اس ها می باشند.

یو پی اس و موارد

تعویض باتری :

در یو پی اس ها باتری نقشی بسیار مهم را ایفا می کند چرا که به تامین انرژی می پردازد. اگر عملکرد باتری مناسب نباشد یو پی اس با مشکلاتی روبه رو می گردد. از آنجا که باتری ها نیز عمر مفید خود را دارا هستند. بعد از مدتی بایستی تعویض گردند.
اولین کاری که در صورت کار نکردن ups ها به ذهن می رسد تعویض کلی سیستم یو پی اس است. در حالیکه هزینه زیادی را ایجاد می نماید. برای اینکه هزینه کمتری را متحمل شویم بهتر است به تعویض باتری بپردازیم.

تعویض و خرید باتری سبب صرفه جویی نمودن در هزینه ها می شود. بهبود کارایی سیستم ها را نیز موجب می گردد. پس دلیلی برای عوض کردن سیستم یو پی اس وجود ندارد. و تنها کافی است تا باتری های آن را عوض نماییم . و آن را با نوع قدیمی خود جابه جا کنیم.

بهترین زمان عوض کردن باتری برای یئ پی اس :

باتری ها نیز مانند سایر وسایل نیز دارای عمری مفید هستند. که معولا بین 1 تا دو سال است. در صورتی که پس ازوصل شدن یوپی اس ها به برق به راه اندازی مجدد سیستم خود بپردازند بیانگر سالم بودن باتری هاست. البته برای تعویض کردن باتری بایستی به علائم و نشانه ها دقت نمود.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های apc و mge و هووآوی دارای خدمات بسیار جامعی می باشد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights