یو پی اس apc و رنج توان آن چه میزان می باشد :

یو پی اس و موارد

یو پی اس apc و رنج توان آن :

یو پی اس apc و رنج توان آن موضوعی است. که در این مقاله به بررسی آن به صورت اختصاری پرداخته اییم. یو پی اس به معنی منبع تغذیه بی وقفه می باشد. که کار اصلی آن تامین انرژی برای وسایل و تجهیزاتی است که به آن اتصال دارند. که این فرایند را در زمان قطعی برق انجام می دهد. به بیانی دیگر یو پی اس به عنوان منبع توان بی وقفه است که بوسیله انرژی ذخیره شده در باتری برق مورد نیاز تجهیزات مصرفی را تامین می کند.ups بین برق شهری و دستگاه و وسایل مصرفی قرار می گیرد. و علاوه بر تنظیم برق شبکه و ثابت کردن آن از ایجاد تغییرات نوسانی و فرکانسی و نویز نیز در تجهیزات حساس جلوگیری به عمل می آورد.

کارایی ups:

کارایی یو پی اس در زمانی می باشد که برق شهری قطع می گردد. و بلافاصله و بدون هیچ وقفه ای یو پی اس وارد مدار می گردد. و برق مصرفی لازم را تامین می کند. به شکلی که دیگر نیازی به خاموش کردن و ریست نمودن دستگاه های مورد استفاده نمی باشد. حفاظت از وسایل الکترونیکی حساس در برابر نوسانات برق بر عهده یو پی اس می باشد. این حفاظت موجب جلوگیری از هزینه های اضافی و تعمیرات وسایل می گردد. یو پی اس سبب آنلاین بودن وسایل الکترونیکی حساس می گردد و این کار را علاوه بر تثبیت برق و تنظیمات آن انجام می دهد.

بخش های تشکیل دهنده یو پی اس :

1-باتری
2-رکتیفایر یا یکسو کننده شارژ
3-اینورتر یا مبدل دی سی به ac
4-سوئیچ یا کلید غیرهادی

اصول کاری یو پی اس :

بار در حالت معمول از ورودی ac تغذیه می نماید. توسط شارژر یکسوسازی ورودی ac صورت می گیرد و با تبدیل آن به جریان dc باتری را شارژ می نماید. بلافاصله و سریعا در صورتی که ورودی ac قطع گردد. یا نامناسب باشد. اینورتر ولتاژ بار را بدون وقفه با تبدیل ولتاژ دی سی باتری به برق ای سی تامین می کند. یو پی اس ها بر اساس استانداردهای موجود تکنولوژی double conversion; line interactive;passive standby را دارا می باشند.

رنج و توان دستگاه های یو پی اس :

توان های مختلفی در یو پی اس ها وجود دارد که بر اساس میزان توان بار مصرفی طراحی و محاسبه می شود. و معمولا با واحد ولت آمپر توان آن نشان داده می شود. که اشکال معمول آن در بازار 20kva،15kva;10kva;6kva;و … می باشد.

یو پی اس ایرانی یا خارجی :

شرکت های ایرانی یو پی اس های ایرانی را تولید و به بازار عرضه می دارند. تمامی کشورهای خارجی که کار تولید یو پی اس را انجام می دهند شامل یو پی اس خارجی می باشد. از جمله این کشورها ایتالیا و آمریکا و آلمان و چین و … می باشند. روند تولید یو پی اس در تمام جای دنیا و در ایران کاملا مشابه بوده و اندکی تفاوت در تکنولوژی ساخت و امکانات دیگر دارا هستند.قطعات و مداراتی که در یو پی اس ها وجود دارند دارای تفاوت هایی جزیی با هم هستند.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های mge و apc و تهیه لوازم یدکی برای آنها خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید و از اطلاعاتی کامل بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights