یو پی اس apc و دیتاسنتر چه ویژگی هایی دارد :

یو پی اس apc و دیتاسنتر

یو پی اس apc و دیتاسنتر :

یو پی اس apc و دیتاسنتر و استفاده کردن از آن دارای شرایط و ویژگی هایی است که به بررسی اختصاری آن می پردازیم. apc ups قدرت اول برق و الکترونیک در جهان می باشد. که شرکتی آمریکایی می باشد و در زمینه محصولات مرکز داده و یو پی اس و لوازم جانبی الکترونیک به تولید می پردازد. یو پی اس ای پی سی از معروف ترین تولید کننده ها در زمینه باتری و یو پی اس و تجهیزات خنک کننده برای مراکز داده و رک هوشمند برای مراکز داده می باشد. شرکت apc در سال 1981 بوسیله سه کارشناس که از دانشگاه ماساچوست در رشته برق و الکترونیک درس خوانده بودند تاسیس شده است.

یو پی اس apc و دیتاسنتر

ups دیتاسنتر :

از مهمترین ابزارهای مورد استفاده در یک مرکز داده یو پی اس می باشد. از مولفه های مهم و بسیار حیاتی پشتیبانی مرکز داده یو پی اس می باشد. نوسانات و قطعی برق بدون وجود یو پی اس در دیتاسنترها ایجاد می شود. و این نوسانات به سخت افزار شما آسیب و ضرر وارد می نماید. کار و فعالیت سرور ها با وقفه روبه رو می گردد. و سبب ایجاد خسارات مالی زیادی به سرورها می گردد.

datacenter چیست :

همه اپلیکیشن ها و سایت ها و وبلاگ ها که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محیط پیرامون از آن استفاده می شود. برای همواره در دسترس بودن به این نیازمند است که اطلاعات آن در مکان هایی همواره آنلاین و مجهز ذخیره گردد و از آنها نگهداری شود. به بیانی دیگر اطلاعات میلیون ها سایت و اپلیکیشن توسط دیتاسنترها در خود نگه داری می شود. در هر کشور می توان به شکل اختصاصی دارای datacenter بود و سبب گردد تا سرعت و امنیت انتقال اطلاعات بیشتر از قبل زیاد شود.

 

کاربرد apc ups برای دیتاسنتر :

دیتاسنتر به مجموعه ای از سرویس دهنده ها و تجهیزات الکترونیکی و زیرساخت های امنیتی و ارتباطی گفته می شود. برای ارائه و پشتیبانی و نگهداری از سرویس های تحت شبکه یا اینترنت و اکسترانت و اینترانت از آن استفاده می گردد.سرویس برق بی وقفه و استفاده از آن از مسائل مهم دیتاسنتری است. باتوجه به عواملی که سبب قطعی برق می شود. برای جلوگیری از ایجاد اختلال در دیتاسنترها به خرید یو پی اس نیاز می باشد.

 

 

در زمان قطع برق مهمترین کار یو پی اس تامین برق دستگاه های تحت پوشش می باشد.باتری ها انجام این مهم را بدون اتلاف وقف صورت می دهند. حتی در صورت وجود ژنراتور برای وسایل حیاتی یو پی اس بسیار ضروری می باشد. تا در فاصله بین تامین برق از ژنراتور این وسایل به شکلی بی وقفه ادامه به کار خود دهند. از ژنراتورهای قوی تولید برق نیز در دیتاسنترها علاوه بر سیستم یو پی اس برای مواقعی که زمان قطع برق طولانی باشد استفاده می گردد.

فعالیت یو پی اس ها در خنک سازی دیتاسنتر :

خنک سازی سرورها از جمله بخش های دیگری است که مورد توجه می باشد. سرورها بایستی به شکل 24 ساعته روشن باشند. از مجموع فعالیت سرورها حرارت بسیار زیادی تولید می گردد. بوسیله سیستم خنک سازی بایستی این حرارت کاهش یابد. با خرابی سیستم های خنک کننده و یا قطع برق این امکان است که با افزایش دما سرورها از کار بیفتد. خسارت های بسیار زیادی نیز به دیتاسنترها و سایتهایی که اطلاعات آنها روی سرورها می باشد وارد می گردد. برای ممانعت از ایجاد اختلالات بایستی موارد مهم و پیشگیرانه صورت بگیرد.

ups مناسب برای دیتاسنتر :

ups آنلاین برای این نقاط استفاده می شود. این یو پی اس های صنعتی برای توان بالای 10kw طراحی گردیده اند. برای وسایلی که دارای حساسیت هستند استفاده می گردد. زمانی که چریان از ac به dc تبدیل می شود. جریان برق توسط یو پی اس کنترل می شود. و باتری ها را شارژ می کنند. بوسیله مبدل یا اینورتر باتری ها دائما در ارتباط هستند. مابین تجهیزات الکتریکی و برق شهری یک جریان برق الکتریکی ایجاد می گردد. آفلاین یو پی اس و اینتراکتیو برای این مراکز مناسب نمی باشد. چرا که زمان سوئیچ شدن از جریان برق شهری به تغذیه یو پی اس طولانی می شود و سبب ایجاد مشکل برای تجهیزات الکتریکی می گردد.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های apc و  mge و تجهیزات جانبی آنها و تعمیرات خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights