یو پی اس apc و خرید آن :

یو پی اس apc و تفاوت

یو پی اس apc و خرید انواع آن :

یو پی اس apc و خرید آن بایستی بر اساس ظرفیت مورد نظر صورت پذیرد. ای پی سی دارای انواع گوناگونی می باشد که برحسب نیاز می بایست به انتخاب و خرید آن اقدام نمود. یو پی اس دستگاهی است که از قطعات جامدی تشکیل یافته است و بین منبع برق ورودی و بار متصلی قرار دارد. از ایجاد اختلالات برق شهری مانند قطعی کامل آن جلوگیری به عمل می آورد. از ویژگی هایی که در تمام یو پی اس ها مشترک است وجود باتری در آن هاست.

و تا هنگامی که برق شهری متصل است در باتری ها انرژی ذخیره می گردد. و بعد از قطع برق شهر انرژی باتری ها به جریان ac یا متناوب تبدیل می گردد. پس همه سیستم ها دارای مدار اینورتر و شارژ باتری هستند. وجود سیستم بای پس نیز به همراه یک سوئیچ در خروجی سبب ارتباط با بار برای تغذیه نمودن مستقیم از برق شهر می شود. با به کار گیری سوئیچ های استاتیک مدار سوئیچ خروجی کامل می شود. در یو پی اس های دارای توان پایین این عمل بوسیله رله ها صورت می پذیرد.

یو پی اس apc و خرید

یو پی اس ها از لحاظ ساختاری :

  • -آفلاین یو پی اس
  • -آنلاین ups
  • -لاین اینتراکتیو

یو پی اس های آفلاین :

از مسیر بای پس بارهای حساس در این یو پی اس ها انرژی دریافت می کنند. در صورتی که تغذیه مسیر بای پس قطع گردد و یا ولتاژ در خارج از محدوده مجاز خود قرار گیرد مسیر اینورتر جای آن را می گیرد. اما در زمان عملکرد درست یو پی اس اگر اختلالی در ولتاژ بای پس ایجاد شود به بار منتقل می گردد. در بسیاری از ups ها در مسیر bypass ها فرکانس های رادیویی وجود دارد که تا میزان بسیاری از افزایش یکباره و زیاد ولتاژ ممانعت به عمل می آورد.

یو پی اس apc و خرید

در صورتی که برق قطع نشود باتری ها به شکلی مداوم شارژ می شوند. تا در زمان قطعی برق استفاده گردند. اینورتر در بعضی از یو پی اس ها ممکن است که خاموش باشد تا راندمان دستگاه به طور کلی زیاد شود. به دلیل عملکرد سریع بخش های کنترل الکترونیکی آن اکثرا اینورتر روشن است. درصورتی که از میزان مجاز ولتاژ بای پس کمتر شود. اینورتر سریعا شروع به فعالیت می کند. و بوسیله رله یا سوئیچ بار به اینورتر می رود. به دلیل اینکه مراحل انتقال بعد از قطع ولتاژ در بای پس شروع می شود توقفی در تامین انرژی صورت می گیرد. که اجتناب ناپذیر است.

یو پی اس apc و مدل های

-online ups:

تفاوت این یو پی اس با مدل آفلاین در شارژ باتری است که با بخش یکسوکننده تعویض گردیده است. شارژر یا یکسو کننده ممکن است از دو قسمت جداگانه یا یک بخش قدرت کامل ایجاد شده باشد. هنگامی که برق شهر در جریان است. شارژ باتری صورت می گیرد و انرژی اینورتر توسط ولتاژ دی سی ثابت تامین می گردد. در هنگام قطع برق شارژ خاموش شده و انرژی dc برای اینورتر بوسیله باتری تامین می شود. و از این زمان باتری خالی می گردد. به این نوع یو پی اس به اصطلاح دابل کانورژن نیز گفته می شود.

-یو پی اس لاین اینتراکتیو:

به دلیل اضافه شدن سیستم تنظیم ولتاژ در بای پس عملکرد این یو پی اس ها بهتر می باشد. مانند مدل های یو پی اس آفلاین یو پی اس های لاین اینتراکتیو نیز از طریق bypass بار خود را تغذیه می کند. و در زمان قطعی برق آن را به اینورتر انتقال می دهد. با سیستم offline در زمینه شارژر و مدار اینورتر و باتری ها بسیار شبیه می باشد. اما به دلیل ازدیاد مدار تنظیم ولتاژ بار کمتری به اینورتر انتقال می یابد.

یو پی اس apc و راه اندازی

یو پی اس apc:

شرکت ای پی سی از معروف ترین شرکت ها در زمینه تولید باتری و رک برای دیتاسنترها و تجهیزات خنک کننده برای مراکز داده و یو پی اس می باشد. این شرکت بوسیله سه کارشناس در سال 1981 تاسیس گردیده است. این کارشناس ها از دانشگاه ماساچوست در رشته الکترونیک و برق فارق شده بودند. اولین یو پی اس apc در سال 1984 به بازار عرضه گردید که بر روی حفاظت از انرژی تمرکز خود را معطوف کرده بود. در محیط های صنعتی و اداری و سازمان ها و فرودگاه ها و کشتیرانی ها از یو پی اس استفاده می شود.

انواع apc ups:

  • -اسمارت یو پی اس
  • smart ups rt
  • -اسمارت یو پی اس vt
  • -symmetra lx
  • -symmetra px

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های apc وmge و هووآوی دارای خدمات بسیار جامعی است در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights