یو پی اس apc و توپولوژی آن چگونه است :

یو پی اس apc و افزایش

یو پی اس apc و توپولوژی آن :

یو پی اس apc و توپولوژی آن شامل انواعی است که به اختصار به شرح آن می پردازیم. شرکت apc از معروف ترین تولید کننده های یو پی اس در جهان می باشد. که علاوه بر تولید یو پی اس به تولید باتری و رک های هوشمند برای دیتاسنترها و تجهیزات خنک کننده برای مراکز داده نیز می پردازد. در ماه سوم سال 1981 این شرکت توسط سه فرد که از دانشگاه ماساچوست در رشته الکترونیک و برق فارق التحصیل شده بودند تاسیس گردیده است.

یو پی اس apc و توپولوژی آن

ups چیست :

یو پی اس دستگاهی می باشد که جهت تامین دائم انرژی برای دستگاه های مصرفی در اداره ها و سازمان ها طراحی و استفاده می شود. یو پی اس به اختلالات و تغییرات ولتاژ موجود در شبکه و نوسانات و قطعی برق بسیار حساس می باشد. و در مکان های درمانی و بیمارستانی و کامپیوتری و مخابراتی که به تغییرات برق حساس هستند استفاده می شود.

از جمله مشکلاتی که روی برق شبکه ایجاد می شود می توان به تغییرات ولتاژی مانند افزایش و یا افت ناگهانی ولتاژ اشاره نمود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های تازه تولید شده و حساسیت و دقت بالای آنها و کاربردهای ویژه و خاصی که دارند. نیاز خود به خودی به تجهیزاتی مانند یو پی اس در آنها احساس می گردد. تا فرکانس و ولتاژ وسایل الکتریکی مهم را ثابت نگه دارد و قابل اطمینان باشد و از ایجاد آسیب و هزینه های گزاف جلوگیری نماید.

کاربرد یو پی اس apc:

استفاده کردن از یک نیروی پشتیبان مانند یو پی اس سبب می شود تا بر مشکلات ناشی از برق شهری از تجهیزات الکتریکی محافظت گردد. و از تخریب و یا از دست دادن اطلاعات ممانعت به عمل می آورد. با توجه به وجود روش های کم هزینه و بسیار زیاد برای تامین سطحی از حفاظت در برابر مشکلات برق شهری که برای تجهیزات می توان در نظر گرفت و به کار برد. هیچ کدام از آنها مانند استفاده از یو پی اس در قبال مشکلات برقی حفاظت ایجاد نمی نماید. زمانی یو پی اس را به عنوان سیستمی گران تلقی می کردند. اما امروزه با توجه به گران شدن تجهیزات الکتریکی و بالا بودن قیمت سخت افزاری و اطلاعات و داده های آنها هزینه تامین و استفاده از یو پی اس بسیار باصرفه تر و ارزان تر می باشد.

انواع توپولوژی یو پی اس :

1- تکنولوژی استندبای :

این توپولوژی برای کامپیوترهای شخصی و تغذیه آنها به کار می رود. در شرایط عملکرد عادی و زمانی که منبع توان ورودی در بازه مجاز می باشد. توان از منبع ورودی به ترنسفر سوئیچ و خروجی یو پی اس منتقل می شود. و در هنگام خرابی منبع ورودی و یا خروج ولتاژ و فرکانس از رواداری های مجاز توسط اینورتر و انرژی ذخیره شده در باتری توان خروجی تامین می گردد. تنها هنگامی که منبع ورودی با مشکل و خرابی روبه رو باشد اینورتر به کار شروع می کند. توان خروجی در این تکنولوژی از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نمی باشد. راندمان بالا و قیمت کم از مزایای این طرح می باشد.

2-توپولوژی لاین اینتراکتیو :

در سایتها و شبکه ها و سرورها و آی تی بیشتر از این مدل استفاده می گردد. اینورتر در این مدل همواره روشن است و به خروجی اتصال دارد. و در حالت عملکرد عادی وظیفه شارژ کردن باتری ها را برعهده دارد. و در زمان توان ورودی از بازه مجاز تعریفی خارج می شود. توان خروجی و پیوستگی آن با باتری و اینورتر تامین می شوند. برای ایجاد رگولاسیون ولتاژ مناسب در خروجی از ترانسفورمرهای tap chaning استفاده می گردد.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از دستگاه های یو پی اس apc و mge و تهیه لوازم یدکی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights