یو پی اس apc و تفاوت آن با ژنراتور در چیست :

یو پی اس apc و تفاوت

یو پی اس apc و تفاوت آن با ژنراتور :

یو پی اس apc و تفاوت آن با ژنراتور شامل مواردی است که در اینجا به شرح آن می پردازیم. برای زیرساخت های حفاظت از برق ای پی سی سالیان سال است که به عنوان محافظ شناخته شده است. ای پی سی یو پی اس یک پیشرو در صنعت خود را ثابت کرده است. این یو پی اس به شکلی قابل اعتماد اتصال و دسترسی را ارائه می دهند و به همراه بزرگترین شرکای فناوری اطلاعات تولید گشته است.

یو پی اس apc و تفاوت

کاربرد یو پی اس apc :

امروزه در هر صنعتی در سراسر جهان برای فعال نگه داشتن قدرت خود نیاز به یو پی اس ای پی سی دارند. که راه حل های منبع تغذیه بی وقفه ضمانت می کند که حداکثر زمان کار و در دسترس بودن وجود دارد. و برای اثبات عدم در معرض خطر بودن تجهیزات الکتریکی یو پی اس های apc ساخته شده اند.  هرروز دنیا از قدرت بیشتری استفاده می نماید. و مسئله ای مهمتر از این نبوده است که از زیر ساخت های شما پشتیبانی گردد. اتصال وسایل و تجهیزات الکتریکی در خانه نیز به یو پی اس سبب می شود تا در زمان قطعی برق با محافظت کاملی که بوسیله apc ups ایجاد می شود. از عواملی که سبب از بین رفتن تاخیر و آسیب فایل می گردد جلوگیری می کند.

APC UPS و ویژگی خروجی

تاریخچه تولید apc:

تولید apc  بوسیله شرکت اشنایدر الکتریک که به تولید منابع تغذیه بی وقفه و محصولات دیتاسنترها و وسایل و تجهیزات الکترونیکی می پردازد. اشنایدر الکتریک در سال 2007 اقدام به خرید ای پی سی کرد و آن را با mge ups ترکیب نمود. تا سبب تشکیل واحد تجاری انرژی و خدمات خنک کننده حیاتی برای اشنایدر گردد. درآمد 3.5 میلیارد دلاری و 12000 کارمند استخدام شده توسط این شرکت سبب شد از بزرگترین شرکت های سهامی عام در ایالات متحده گردد. apc در سال 2011 به یک برند محصول به تنهایی توسط اشنایدر الکتریک تبدیل شد. در حالی که این شرکت به عنوان واحد تجاری it تغییر نام داد.

راه اندازی درست apc یو پی اس :

راه اندازی درست یک یو پی اس برای بهینه سازی عملکرد آنها بسیار مهم می باشد. در ذیل به بررسی این موارد مهم می پردازیم.

1-بررسی بار تجهیزات و نیازها :

بار مصرفی تجهیزات مختلف در سیستم را در ابتدا می بایست مشخص نمود. این اطلاعات سبب انتخاب یو پی اس مناسب می گردد و به شکلی دقیق برق مورد نیاز برای تجهیزات را تامین میکند.

یو پی اس apc و راهکارهای

2- انتخاب مدل مناسب :

مدل مناسب یو پی اس apc بایستی با توجه به نیازهای برقی و بار مصرفی تجهیزات انتخاب شود. با توجه به ظرفیت باتری و توان خروجی و ویژگی های مهم و پیشرفته دیگری این انتخاب صورت می گیرد.

3-راه اندازی و نصب درست :

یو پی اس ای پی سی می بایست توسط افرادی ماهر و با تجربه نصب و راه اندازی شود. اتصال صحیح به تجهیزات و برق و تنظیمات اولیه و فراگیری آموزش های مرتبط از جمله این مراحل است.

ژنراتور :

به ماشینی که انرژی مکانیکی را به الکتریکی تبدیل می نماید مولد الکتریکی یا ژنراتور می گویند. این انرژی الکتریکی توسط یک ژنراتور و یک موتور که به آن اتصال دارد ایجاد می شود. از سوخته شدن گاز یا گازوئیل و بنزین این انرژی به وجود می آید.

هووآوی یو پی اس و نقش

تفاوت ژنراتور و یو پی اس :

-وضعیت جریان خروجی :

در یو پی اس این وضعیت به شکل خروجی فیلتر شده است و به شکل سینوسی و 220 ولت است. که به وسایل مصرفی نیز هیچ آسیبی نمیزند. در خروجی ژنراتور وضعیت به گونه ای است که تغییر زیاد فرکانس و ولتاژ در زمان کم و زیاد شدن بار وجود دارد.

-برق رسانی :

در یو پی اس شکل برق رسانی به طور بی وقفه است. در ژنراتور اما پس از قطع برق شهری استارت زده می شود. ژنراتورهای اتوماتیک مدت زمان وقفه بین 12 تا 30 ثانیه است. و برای ژنراتورهای معمولی به اپراتور نیاز است.

-شرایط حمل و نقل:

یو پی اس حمل و نقل آسان و ساده ای دارد. اما ژنراتورها دارای حمل و نقلی سخت هستند که بایستی از وسایلی خاص برای آنها استفاده کرد. که جرثقیل مثالی از آن است.

یو پی اس apc و راهکارهای

-نحوه نصب:

درباره نصب کردن یو پی اس پیچیدگی خاصی وجود ندارد. توسط کارشناسان مربوطه این فعالیت صورت می پذیرد. اما برای ژنراتور به زمان و فعالیت مدت داری نیاز است چرا که ژنراتورها دستگاه های بسیار بزرگی هستند و به زیرسازی و فضایی متناسب نیاز است. دارای آلودگی صوتی هستند. چرا که در هنگام کار دارای سر و صدا می باشند و سوخت فسیلی مصرف می کنند و هوا را نیز آلوده می سازند.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های apc و mge و تهیه لوازم جانبی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights