یو پی اس APC و تجهیزات جانبی آن شامل چه مواردی است :

APC UPS و مشکلات

یو پی اس APC و تجهیزات جانبی آن :

یو پی اس APC و تجهیزات جانبی که دارد شامل مواردی است که به شرح اختصاری آن می پردازیم. از معروف ترین و مشهورترین تولید کننده ها در زمینه یو پی اس و باتری آن و رک هوشمند جهت مراکز داده و تجهیزات خنک کننده برای دیتا سنترها APC می باشد. توسط سه کارشناس که در رشته الکترونیک و برق از دانشگاه ماساچوست فارق شده بودند. در سال 1981 این شرکت تاسیس گردید. تمرکز شرکت APC برروی حفاظت از انرژی معطوف بوده است. در سال 1984 اولین یو پی اس وارد بازار گردید. UPS از بیشترین محصولاتی است که در توان های مختلفی توسط این شرکت تولید شده است.

یو پی اس APC و تجهیزات

 

جهت مصارف خانگی و صنعتی از آن استفاده می گردد. به بیانی دیگر در محیط های اداری و صنعتی و دانشگاهی و مخابراتی و مصارف خانگی نیز از یو پی اس استفاده می شود.
این محصولات به انواع خانگی و اداری و کسب و کارهی کوچک تا متوسط و شرکت های بزرگ تقسیم گردیده است. اشنایدر الکتریک شرکت خود را در سال 2007 با شرکت APC و MGE ادغام کرد و به این دلیل در همان سال 2007 به قدرت برتر در کسب و کار تبدیل گردید. 12000 نفر از سراسر جهان توسط ای پی سی به کار گرفته شد تا به تولید این برند بپردازند.

یو پی اس APC و تجهیزات

APC UPS و بخش های اصلی آن :

یو پی اس منبع تغذیه ای بی وقفه است که از تعداد زیادی از قطعات الکترونیکی با ابعاد و توان مختلفی تشکیل یافته است. طول عمر هریک از اجزای یو پی اس متفاوت است. دارای عملکردی متوالی و هماهنگ با یکدیگر است. که سبب کارکرد صحیح یو پی اس می گردد. در عملکرد یو پی اس بخش های اصلی آن دارای نقشی بسیار مهم هستند. که شامل موارد زیر می باشند.

  • -رکتیفایر
  • -اینورتر
  • -بردکنترل
  • برد شارژر که در یو پی اس باتری خارجی است.
  • -باتری در یو پی اس باتری داخلی
  • -اسکت فلزی
  • نمایشگر
  • -کلیدها

رکتیفایر یا یکسو کننده :

تبدیل جریان AC یا متناوب به جریان مستقیم یا DC بر عهده این بخش است. رکتیفایر در یو پی اس های آفلاین وجود ندارد. و شارژر برای شارژ باتری ها استفاده می گردد. در یو پی اس های آنلاین عمل شارژ باتری ها را رکتیفایر انجام می دهد. و در آنلاین یو پی اس ها به عنوان شارژر شناخته می شود.
UPS و رکتیفایر در بعضی از یو پی اس های آنلاین از یکدیگر جدا هستند. و تبادل انرژی لازمه خروجی توسط رکتیفایر انجام می شود. شارژر باتری ها نیز جدا است. افزایش قابلیت اطمینان یو پی اس با جدابودن شارژر و رکتیفایر انجام می گردد.

-اینورتر :

تبدیل جریان برق DC به AC توسط INVERTER صورت می گیرد. انرژی باتری به جریان متناوب توسط این بخش تبدیل می شود. در زمان وجود برق شهر در مدار از رکتیفایر انرژی ورودی تامین می گردد اما در زمان قطع برق از طریق باتری های DC و تبدیل آن به جریان دی سی از طریق اینورتر انرژی تامین می شود.

-برد کنترل :

مدیریت کننده و کنترل کننده یو پی اس این قسمت است. و بر حسب شرایط دستورات لازم برای بخش های دیگر را صدور می کند. نظارت و کنترل ورودی ها و خروجی ها را برد کنترل عهده دارد. در زمان اتصال جریان برق ورودی به یو پی اس و خالی کردن باتری ها جهت تغذیه بارهای خروجی در هنگام قطع برق مدیریت شارژ باتری ها را بر عهده دارد.

-برد شارژر :

با تبدیل برق AC به دی سی شارژر باتری جریان لازم برای شارژ باتری را فراهم می نماید. ولتاژ و جریان شارژ در طول شارژ شدن بوسیله شارژر جهت شارژ بهینه باتری ایجاد می گردد. مدارهای حفاظتی در شارژر وجود دارد که در برابر شارژ شدن بیش از اندازه باتری و تخلیه بیش از حد و دمای بالا و ولتاژ ناپایدار حفاظت می نماید. افزایش عمر مفید باتری نتیجه این محافظت است. نظارت ولتاژ و سطح شارژ و زمان باقی مانده تا تخلیه کامل از سوی شارژر صورت می گیرد.

-باتری UPS:

بدون وجود باتری یو پی اس ها قادر به فعالیت نیستند. تامین انرژی جهت بک آپ تجهیزات در هنگام قطع برق از اصلی ترین نقش باتری است. در هنگام وجود جریان برق شارژ باتری ها انجام می گیرد و در زمان قطعی برق انرژی لازمه برای تجهیزات را فراهم می نماید. در دی سی باتری ها نقش خازن را ایفا می کنند. که تثبیت کننده ولتاژ است. یو پی اس به این دلیل بدون باتری کار نمی کند.

-اسکلت فلزی :

همه قطعات روی این قسمت نصب می گردد.

-پنل جلویی :

دکمه های رابط کاربردی و نمایشگر در این قسمت است.

-باتری :

در درون بدنه یو پی اس باتری داخلی قرار می گیرد.

لوازم جانبی APC UPS:

سوئیچ KTS.
سوئیچ STS.
سیستم مدیریت هوشمند MMBM.
صاعقه گیر
کابینت باتری سری B.
کابینت باتری سری T.
کارت کنترل تحت شبکه SNMP

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های APC و MGE و هووآوی دارای خدمات بسیار جامعی می باشد. همچنین در تامین تجهیزات جانبی نیز فعالیت گشترده ای دارد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights