یو پی اس apc و تجهیزات آن شامل چه مواردی است :

یو پی اس apc و دلیل

یو پی اس apc و تجهیزات آن :

یو پی اس apc و تجهیزات آن  از جمله مواردی می باشد که به شرح آن می پردازیم. از جمله برند های پیشرو در صنعت یو پی اس apc می باشد که بسیار معروف می باشد و طرفداران بسیاری دارد. ای پی سی بوسیله شرکت اشنایدر الکتریک که به تولید محصولات مراکز داده و لوازم جانبی الکترونیک و منبع تغذیه پرداخته است تولید شده است. به بیانی دیگر یو پی اس ای پی سی در سال 1981 بوسیله سه کارشناس که در رشته برق و الکترونیک در دانشگاه ماساچوست تحصیل کرده بودند تاسیس شد. شرکت ای پی سی به تولید باتری و رک و تجهیزات خنک کننده و یو پی اس می پردازد. اشنایدر الکتریک در سال 2007 apc را خریداری نمود و با ادغام آن با سیستم mge ups واحد تجاری انرژی و خدمات حیاتی را تشکیل داد.

کار apc ups:

در زمان قطعی برق یو پی اس قادر می باشد که انرزی لازم برای یک یا چندین دستگاه الکتریکی را تامین نماید. حفاظت در برابر صدمات و تغییرات ولتاژی نیز از وظایف یو پی اس ای پی سی می باشد. عملکرد یو پی اس تا حدودی با ژنراتور مشابه است. البته در برخی موارد دارای تفاوت هایی می باشند. به وسیله انرژی ذخیره شده در باتری یو پی اس قادر است انرژی لازمه برای تجهیزاتی مانند رایانه ها و مراکز داده و سایر وسایل الکترونیکی را تامین کند. کاربرد اساسی یو پی اس در نقاطی است که به برق اضطراری نیاز دارند و به هیچ عوان نبایست دچار قطعی شوند.

اجزای یو پی اس apc:

یو پی اس از اجزای متفاوتی تشکیل شده است. هر بخش آن دارای کارایی مخصوص به خود هستند و وظیفه ای خاص را بر عهده دارند. در صورت عدم فعالیت یک بخش کل سیستم ups از کار میفتد و خاموش می شود.

apc ups و تولید آن

بخش های اصلی apc ups:

  • -یکسوکننده یا رکتیفایر
  • -باتری
  • -اینورتر یا معکوس کننده

1-باتری :

به وسیله ای که انرژی را در یک زمانی جهت استفاده در زمان های دیگر در خود ذخیره می کند باتری گفته می شود. اندازه و شکل های باتری ها متفاوت است. ممکن است به اینورتر برای چند ثانیه تا چند ساعت اتصال پیدا کنند. باتری در یو پی اس از چند آمپر تا چند هزار آمپر ولتاژ را از خود عبور می دهند. قدرت ذخیره برق در یو پی اس تنها توسط باتری است. در زمان قطعی برق این باتری ها هستند که وظیفه انتقال برق به تجهیزات را بر عهده دارند. در شرایط قطعی برق کارایی و عملکرد یک سیستم توسط این بخش تعیین می شود.

یو پی اس و موارد

2-رکتیفایر :

جهت تبدیل ac یا جریان متناوب به جریان مستقیم یا دی سی از رکتیفایر استفاده می شود. که یک جریان فقط از طریق آن عبور داده می گردد. از جمله یکسوکننده ها باتری ها هستند که تولید مستقیم برق را انجام می دهند. وجود یک دیود در یکسوکننده برای تغییر ای سی به dc نیاز است. در هنگام وجود برق متناوب یو پی اس به شارژ باتری می پردازد. و به شکلی مستقیم این شارژ انجام می شود. اجزای اصلی یکسوکننده یا رکتیفایرها دیود و خازن ها هستند که تبدیل برق متناوب به مستقیم بوسیله آنها صورت می پذیرد.

3-اینورتر :

جهت تبدیل برق مستقیم به متناوب بایستی از اینورتر استفاده کرد. به بیانی دیگر اینورتر وسیله ای است که به عنوان یک مولد انرژی خورشیدی یا منبع جریان مستقیم باتری است که آن را به منبع تغذیه متناوب متناسب جهت لوازم خانگی تبدیل می نماید. اینورتر و یکسو کننده دارای عملکردی متفاوت با یکدیگر هستند.

یو پی اس apc و معرفی انواع

استفاده از یو پی اس apc:

یو پی اس ها کاربردهای بسیاری دارند و با توجه به سیستم های الکترونیکی انرژی لازم برای ادامه دادن آنها در هنگام قطع را تامین می کنند. در بسیاری از اداره ها و سازمان ها و نقاط کامپیوتری و بیمارستان ها و کشتیرانی ها نیز از یو پی اس استفاده می شود.

-ups اداری :

در سازمان ها و اداره ها امروزه استفاده از دستگاه هایی مانند چاپگر و فکس و کامپیوتر امری ضروری است که استفاده از آنها نیاز به برق دارد. به کارگیری UPS سبب رفع نیازهای برقی این نقاط می شود.

-یو پی اس خانگی:

در خانه ها نیز برای وسایلی مانند رایانه و کنسول های بازی و سینمای خانگی و یخچال ها به کار بردن یو پی اس خالی از لطف نیست چرا که از تغییرات ولتاژی جلوگیری می کند و از ایجاد خسارت و آسیب به وسایل الکتریکی ممانعت به عمل می آورد.

یو پی اس apc و محل

-یو پی اس در صنایع :

صنعت های مختلفی مانند مخابرات و کارخانه ها و بیمارستان و آزمایشگاه و کشتیرانی ها از نقاطی هستند که بایستی به برق یو پی اس مجهز باشند. چرا که این مکان ها با وسایلی بسیار مهم و ضروری سرو کار دارند و به انرژی بی وقفه نیازمندند.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های APC و MGE و هووآوی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights