یو پی اس apc و بخش های تشکیل دهنده آن :

apc ups و

یو پی اس apc و بخش های آن :

یو پی اس apc و بخش های آن شامل مواردی است. که در اینجا به اختصار درباره آن گفته اییم. یو پی اس دستگاهی الکترونیکی می باشد. که برای تامین انرژی به شکل دائم جهت دستگاه های مصرف کننده در اداره ها و مراکز صنعتی طراحی شده است. یو پی اس به اختلالات ایجاد شده در شبکه و قطعی و وصلی برق بسیار حساسیت دارد و به دلیل حساس بودن زیاد به نوسانات و قطعی برق مجموعه های مخابراتی و صنعتی و اداری و کامپیوتری استفاده از یو پی اس امری مهم و ضروری می باشد.

از مشکلاتی که در شبکه برق ایجاد می شود می توان به کاهش یا افزایش ولتاژ و تغییرات فرکانس و اعوجاج دائم یا لحظه ای اشاره کرد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های تولیدی و دقت بالای آنها و کاربردهای ویژه و خاص ، نیاز خود به خودی آنها به منبع تغذیه بدون وقفه جهت ثابت نگه داشتن ولتاژ و فرکانس وجود دارد.

یو پی اس apc و بخش های

کاربردهای یو پی اس :

به عبارتی استفاده از انرژی مانند یو پی اس این امکان را ایجاد می کند تا بر بیشتر مشکلات ناشی از قطع برق چیره شد و سبب حفاظت در برابر قطع شدن کلی برق می گردد. سطوح مختلفی از حفاظت در برابر مشکلات برق جهت سیستم های خود در مقابل قطع کلی برق به دست می آید. جهت ممانعت از تخریب و ازدست دادن اطلاعات و محافظت در برابر تغییرات ولتاژی بایستی از ups استفاده نمود.

هیچ کدام از روش هایی که برای محافطت در برابر تغییرات جریان برق می توان استفاده نمود. به اندازه استفاده از یو پی اس کارآمد نمی باشد و از آنجا که زمانی یو پی اس ها به عنوان سیستم گران ارزیابی می شدند.در این زمان تجهیزات از لحاظ سخت افزای گران هستند. که هزینه تامین و تهیه یو پی اس بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

استفاده از apc یو پی اس :

اصلی ترین هدف یو پی اس تامین و تهیه نمودن یک منبع تغذیه بی وقفه برای تجهیزاتی است که از آنها حفاظت می کنند. اما این کار چگونه انجام می گردد؟ دو شاخه وسیله ای الکترونیکی است که متصل به برق شهر می گردد. و از یک منبع نیرو استفاده می نماید.

در صورت قطع برق شهر در اثر انقطاع الکتریسیته وسایل سریعا خاموش می گردند. این معادله توسط یو پی اس یا فراهم کردن دو منبع قدرت برای وسیله خود بر هم زده می شود. طراحی یو پی اس به گونه ای است که دو منبع انرژی همواره موجود است. یکی برق شهر یا منبع تغذیه اولیه و منبع دیگر که در صورت قطع برق شهر وارد منبع می شود که به آن باتری یا منبع ثانویه می گویند.

عملکرد ups:

با توجه به نوع یو پی اس برخی موارد برای کنترل اینکه از کدام منابع در هر لحظه استفاده نمود. با استفاده اکلید روی آن استفاده می گردد. به محض قطع برق شبکه سوئیچ از حالت اولیه به ثانویه تبدیل می شود.

و در زمان اتصال مجدد از حالت ثانویه به اولیه تبدیل می گردد.تجهیزات شما از برق متناوب استفاده می کنند چرا که برق شهری متناوب است. باتری ها برق مستقیم تولید می نمایند. پس بخشی از یو پی اس که شارژر است تبدیل انرژی متناوب به مستقیم به مستقیم را انجام می دهد.

بخش های یو پی اس apc:

باتری
-کلید غیرهادی
-مبدل دی سی به ac
-کلید غیرهادی

شرکت آروندآویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری ار دستگاه های یو پی اس تهیه لوازم یدکی برای آنها خدمات بسیار جامعی را اراده می دهد. درصورت نیاز به مشاوره با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights