یو پی اس apc و باتری که برای آن مناسب است :

apc ups و یو

یو پی اس apc و باتری که مناسب است :

یو پی اس apc و باتری که برای آن استفاده می شود دارای ویژگی هایی است. که در اینجا به بررسی اختصاری آن می پردازیم. یو پی اس وسیله ای الکترونیکی است که برای تامین انرژی دستگاه های مصرفی در مکان های اداری و محیط هایی که دارای دستگاه های حساس به ولتاژ برق هستند. استفاده می شود این یو پی اس ها علاوه بر جلوگیری از قطع برق در وسایل الکتریکی متصله به خود از ایجاد تغییرات ولتاژی و فرکانسی و ایجاد نویز در شبکه ممانعت به عمل می آورد. با استفاده از یک نیروی پشتیان مانند یو پی اس این امکان را فراهم می سازد. تا بر مشکلات ناشی از برق شهری جلوگیری نماید.

 

و سبب محافظت در برابر قطع کلی برق گردد.روش های نسبتا کم هزینه ای برای حفاظت در برابر مشکلات برق وجود دارد اما هیچ یک به اندازه استفاده از یو پی اس نمی تواند باعث حفاظت کامل دستگاه ها و تجهیزات شما گردد. در گذشته یو پی اس ها به عنوان سیستمی گران تلقی می شدند. امروزه اما به دلیل گران بودن تجهیزات از لحاظ سخت افزاری و داده ها و اطلاعات استفاده از یو پی اس و هزینه تهیه و تامین آن ارزان تر و مقرون به صرفه است.

هدف اصلی یو پی اس apc:

تهیه و تامین یک منبع بدون وقفه انرژی برای تجهیزاتی که از آن استفاده می کنند. از جمله اهداف اصلی یو پی اس است. اما این حفاظت چگونه صورت می گیرد؟ در اثر انقطاع الکتریسیته در زمان قطع برق شهر وسیله الکتریکی به سرعت خاموش می گردد. با فراهم شدن دو منبع قدرت برای وسیله خود توسط یو پی اس این فرایند بر هم زده می شود. طراحی یو پی اس ها به شکلی است که دو منبع انرژی همواره وجود دارد. یکی منبع انرژی اولیه که همان برق شهر است. و دیگری منبعی است که در صورت قطعی منبع اولیه وارد مدار می گردد که به آن منبع ثانویه یا همان باتری نیز گفته می شود.

باتوجه به نوع یو پی اس گاهی سوئیچی برای کنترل اینکه از کدام یک از منابع نیرو در هر لحظه استفاده گردد. قرار داده شده است. به محض اطلاع یافتن سوئیچ از قطع منبع اولیه. از حالت اولیه به ثانویه تغییر می کند. و در صورتی که منبع اولیه مجددا وصل شد از شکل ثانویه به اولیه باز می گردد.
برق شهری به شکل متناوب است. و وسایل شما از برق متناوب استفاده می نماید. باتری ها اگرچه به تولید برق مستقیم می پردازند. پس بخشی از یو پی اس به نام شارژر سبب تبدیل انرژی متناوب به مستقیم برای شارژ باتری ها می گردد.

یو پی اس apc و رنج توان

عملکرد یو پی اس ها :

ups ها برای حل مشکلات ac سیستم ها ساخته و طراحی شده اند. یو پی اس ها برای حفاظت از رایانه شخصی از چندصد ولت آمپر محدوده دارد. و جهت مراکز بزرگتر مانند مخابرات و نقاط صنعتی و بیمارستانی چند میلیون ولت آمپر می باشد. وجود باتری در یو پی اس این اطمینان را به شما می دهد. که در صورت قطعی برق یو پی اس بدون کمترین مشکلاتی و به درستی وظایف خود را انجام خواهد داد.

یو پی اس apc و زمینه

باتری یو پی اس apc:

بدون وجود باتری یو پی اس به درستی کار نمی کند. ذخیره کردن انرژی جریان برق از وظایف اصلی باتری یو پی اس است. که در زمان قطع برق این انرژی را فراهم می نماید. باتری های یو پی اس در سه مدل طول عمر زیاد و متوسط و کم تولید می گردند.

محل مناسب برای باتری و یو پی اس :

-کافی بودن فضای موجود
-توان تحمل وزن دستگاه توسط زمین وجود داشته باشد.
-عدم ایجاد اختلال با نصب یو پی اس برای کارکنان
-وجود حرارت ایده آل برای باتری که بین 20 تا 25 درجه می باشد. و حرارت کارکرد یو پی اس بین 0 تا 40 است.
-ایمنی لازمه تجهیزات جهت دسترسی به یو پی اس باشد.
جریان هوا و شرایط محیطی تجهیزات نباید تاثیر پذیر از نصب یو پی اس باشند.

شرکت آروند آویژه پارسیان دارای خدمات جامعی در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های mge و apc می باشد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights