یو پی اس APC و باتری های آن شامل چه مواردی است :

یو پی اس apc و افزایش

یو پی اس APC و باتری های آن :

یو پی اس APC و باتری های مورد استفاده برای آن شامل انواعی است که به شرح آن پرداخته اییم. از جمله معروف ترین و مشهورترین تولید کننده ها در زمینه ی برق اضطراری یا یو پی اس و باتری شرکت APC می باشد. این شرکت علاوه بر تولید یو پی اس ، برای مراکز داده رک های هوشمند و برای دیتاسنترها به تولید تجهیزات خنک کننده نیز پرداخته است. در ماه سوم سال 1981 میلادی شرکت ای پی سی بوسیله سه کارشناس که در رشته برق و الکتریک از دانشگاه ماساچوست فارق التحصیل شده بودند مورد تاسیس قرار گرفت. این سه نفر در آن زمان بر روی تحقیق و توسعه در برق خورشیدی فعالیت می کردند.

 

یو پی اس APC و باتری های

 

اولین یو پی اس در سال 1984 توسط این شرکت تولید گردید. از یو پی اس ها با توان های مختلف در مراکز اداری و خدماتی و صنعتی و در مکان های دارای رایانه و دیتاسنترها و بیمارستان ها و … با توجه به توان مورد نیاز استفاده می گردد. به عبارتی یو پی اس ها برای کسب و کارهای کوچک تا خانگی و اداری و شرکت های بزرگ و صنعتی کاربرد دارد.در سال 2007 شرکت اشنایدر الکتریک دو شرکت MGE و APC را با یکدیگر ادغام نمود و به قدرت برتر در کسب و کار در آن سال شد. تعداد 12000 نفر توسط این شرکت در سراسر جهان به استخدام گرفته شدند. تا به تولید برند APC بپردازند.

باتری یو پی اس APC:

از جمله تجهیزاتی که تاثیر زیادی در سیستم ها دارد باتری می باشد. عملکرد یو پی اس در هر شرایطی به باتری یو پی اس و ذخیره انرژی و توان ذخیره ای آن وابسته است. سه نوع باتری به طور کلی برای یو پی اس ها وجود دارد. که اینها از لحاظ مواد تشکیلی و عمر و ماندگاری که دارا هستند. دارای ویژگی و شرایطی خاص می باشند.برای باتری های UPS توان ها و ظرفیت های 6 و 12 ولت در نظر گرفته شده است. نوع فعالیت و میزان استفاده ای که از یو پی اس دارید در انتخاب کردن ظرفیت آن تاثیر دارد. برای مصارف اداری کوچک و یا مصرف های خانگی از باتری 6 ولت و برای کاربری های بزرگتر مانند تولیدی و کارخانه ها و شرکت های بزرگ از باتری 12 ولت استفاده می شود.

انواع باتری های یو پی اس APC:

  • – باتری یو پی اس سرب اسیدی
  • -باتری یو پی اس لیتیوم یون
  • -باتری یو پی اس نیکل کادمیوم

باتری سرب اسیدی :

در هنگامی که این باتری ها شارژ و یا دشارژ می شوند در ابتدا بر روی مواد شیمیایی واکنش دهنده تنها اثر می گذارند. که بین الکترودها و الکترولیت ها وجود دارند. با گذشت زمان در سطح مواد شیمیایی باری ذخیره شده است که در اصطلاح به آن رابط بار می گویند. همزمان با انتشار این مواد شیمیایی در تمام حجم این ماده فعال پخش می گردد.
سابقه طولانی و قابل اطمینانی در ذخیره جریان منابع ذخیره بی وقفه این باتری ها دارا هستند. در زمانی که وزن دارای اهمیت برای انجام فعالیت نیست استفاده از این مدل باتری بسیار مقرون به صرفه می باشد.

باتری لیتیوم یون :

نکته ای که در این باتری ها بسیار مورد توجه خریداران است تکنیک ذخیره سازی جریان DC جایگزین می باشد. چرا که این باتری های یو پی اس در کاربری های سنگین ایده آل هستند و جهت پشتیبان گیری و تامین کردن انرژی کارآمد می باشند. از ویژگی های بارزی که در این باتری ها موجود است وزن سبک و اندازه کوچک داشتن آن است. مدیریت باتری داخلی نیز در اینها وجود دارد. و این خصوصیت سبب جایگزینی آن با مدل های سنتی است.  در مقایسه با نوع سرب اسیدی کاربردی بیشتر در اشتراک گذاری شبکه و پشتیبانی صنعتی و کنترل فرآیند این باتری ها به دلیل زمان های شارژ بالاتردارا هستند.

باتری نیکل کادمیوم :

بهترین باتری که برای استفاده کردن در دماهای بالا مناسب است باتری نیکل کادمیوم است. تحمل این باتری در مقابله با تخلیه های عمیق زیاد است. و عمر چرخه را زیاد کرده است. به بیانی دیگر قیمت باتری نیکل کادمیوم نسبت به سایر انواع دیگر گران تر است. موادی که جهت الکترولیت اینها استفاده می گردد محلول آبی از هیدروکسید پتاسیم قلیایی است. و بسیار خطرناک است.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های MGE و APC خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. همچنین این شرکت سابقه همکاری با شرکت اشنایدر الکتریک را نیز در کارنامه کاری خود دارد. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights