یو پی اس apc و اینورتر دارای چه وظایفی هستند:

وظایف APC UPS

یو پی اس apc و اینورتر :

یو پی اس apc و اینورتر دارای مجموعه وظایفی هستند.که سبب عملکرد مناسب آنها می گردد. در اینجا به اختصار توضیحاتی درباره آنها آورده اییم. یو پی اس یا منبع تغذیه بی وقفه وسیله ای است که از قطعات جامد تشکیل شده است. که در میان منبع برق ورودی و بار متصل شده قرار دارد. که از ایجاد اختلالات برق شهری یا همان برق ورودی جلوگیری می نماید. به عبارتی مانع از قطعی کامل برق می گردد.

یو پی اس APC و توپولوژی

در همه یو پی اس ها چندین ویژگی مشترک می باشد. یکی از آنها وجود باتری در همه آنها است. و یو پی اس ها تا زمانی که به برق شهر وصل است. در باتری های خود انرژی را ذخیره می نماید. بعد از قطعی برق شهر انرژی باتری را به جریات متناوب یا همان ای سی تبدیل می نماید.پس وجود شارژر باتری و مدار اینورتر در تمام سیستم ها می باشد. وجود یک سیستم بای پس به همراه سوئیچ در خروجی سبب ارتباط با بار را جهت ایجاد تغذیه ای مستقیم از برق شهر ایجاد می نماید. مدار سوئیچ خروجی در بعضی از موارد بوسیله به کار گیری سوئیچ های استاتیک کامل می گردد. در یو پی اس های با توان پایین این عمل توسط رله صورت می گیرد.

یو پی اس apc و مواردی که

دلیل ساخت یو پی اس apc:

upsها جهت مقابله با مشکلات برق ac سیستم ها ساخته و طراحی شده اند. یو پی اس محدوده چند صد ولت آمپر برای رایانه شخصی و حفاظت از آن  و در مکان های بزرگتر مانند نقاط مخابراتی و رایانه ای و صنعتی تا چند میلیون ولت آمپر ساخته و پردازش شده اند و به بازار عرضه گردیده اند. در یو پی اس وجود باتری این اطمینان را فراهم می کند. که اگر برق شهری قطع شود. یو پی اس به وظایف و عملکرد خود ادامه می دهد.بدون وجود باتری یو پی اس کار نخواهد کرد. به بیانی دیگر وظیفه باتری در یو پی اس ها ذخیره کردن انرژی جریان برق است. که در زمان قطع شدن برق این انرژی را تامین می کند. طول عمر باتری ها در سه مدل طول عمر زیاد و متوسط و کم ایجاد می گردند.

باتری داغی و علت

inverter:

باتری و اینورتر و شارژر را سه بخش اصلی یو پی اس می نامند.در بعضی از یو پی اس ها مبدلی بزرگ جهت تبدیل برق متناوب به مستقیم وجود دارد و اینورتر نیروی لازم برای راه اندازی وسیله را تامین می نماید. از منبع اولیه و یا از طریق مبدل بر متناوب به مستقیم و یا توسط باتری ها انرژی مورد نیاز برای اینورتر تامین می شود. انرژی موجود در باتری باید به متناوب تبدیل شود. و راه اندازی وسایل صورت گیرد. که بوسیله اینورتر انجام می شود.

ups ها در اندازه و انواع گوناگونی وجود دارند. توان یا va که حاصلضرب ولتاژ در جریان خروجی است واحد اندازه گیری یو پی اس است. توان و قدرت یک یو پی اس در صورت قوی بودن اینورتر بیشتر خواهد بود. به بیانی دیگر توان و تعداد تجهیزات بیشتری را می توان پشتیبانی کرد. ظرفیت باتری های موجود در یو پی اس هرچه بیشتر باشند. در هنگام قطعی برق شهر زمان برق دهی نیز بالاتر و بیشتر است.

ویژگی ups ها:

یو پی اس ها دارای ویژگی هایی مانند نرم افزارکنترل برای ذخیره سازی اطلاعات و آلارم هشداری برای اعلام خطا یا وجود اضافه بار و نرم افزار خاموشی وسایل و امکاناتی دیگر است.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های mge و apc و تهیه لوازم جانبی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید و از اطلاعاتی کامل بهره مند گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights