یو پی اس apc و اجزای تشکیلی آن کدامند:

یو پی اس apc و نکات مهم

یو پی اس apc و اجزای تشکیلی آن :

یو پی اس apc و اجزای تشکیلی آن شامل مواردی است که در اینجا به شرح اختصاری آن می پردازیم. ups یا منبع تغذیه بی وقفه دستگاهی الکترونیکی است. که در زمان قطعی برق انرژی لازم برای تجهیزات و وسایل برقی را که به نوسانات و تغییرات ولتاژ برق حساس هستند تامین می نماید. به بیانی دیگر بعد از برقراری دوباره جریان برق شهری این یو پی اس وظیفه دارد تا به ثابت نگه داشتن برق شبکه و تنظیم آن بپردازد. در وسایل حساس نیز منبع تغذیه از نفوذ نویز و اختلالات جلوگیری می نماید. یو پی اس دستگاه ذخیره برق 220 ولتی می باشد.

یو پی اس apc و اجزای تشکیلی

که در زمان قطع برق می تواند برق اضطراری لازم و نیازی برای دستگاه های برقی را تامین نماید. یو پی اس سیستمی رایج جهت تامین برق برای کاربری های مختلف است. که عموما در دیتاسنترها یا مراکز داده و مزارع ارز دیجیتال و سیستم های اداری و خانگی و سیستم های حساس به برق استفاده می شود. طراحی یو پی اس های apc به شکلی در نظر گرفته شده است. که قادر به جلوگیری از شوک ناگهانی ناشی از قطعی برق می شود. و سیستم ها و دستگاه ها از خرابی و قطعی برق ناشی از قطع شدن یکباره برق حفاظت می شوند.

یو پی اس apc و طراحی آن :

با توجه به نوع باتری و ظرفیت و کاربرد آن یو پی اس ها در انواع مختلفی تولید می شوند. طراحی و تولید آنها ممکن است به گونه ای باشد که با افزایش ظرفیت باتری ها برق مصرفی دستگاه ها را برای مدت طولانی تری تامین نمایند. که برای یو پی اس های صنعتی این عملکرد بیشتر در نظر گرفته می شود. در رابطه با یو پی اس های با ابعاد بزرگتر نکته ای که وجود دارد این است که این یو پی اس ها توان بیشتر و کیفیت برق خروجی بالاتری را دارا هستند.

apc ups و ابعاد آن :

یو پی اس ممکن است تکفاز باشد یا سه فاز داشته باشد. که بوسیله ی مجموعه ای از باتری ها یا یک قطعه فلایویل تغذیه می گردند. یو پی اس در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می گردند. برای مصارف خانگی و صنعتی و اداری و … از آنها استفاده می توان نمود. ups ممکن است شبیه به یک محفظه کوچک و یا کیس باشد که در کنار رایانه و سایر سیستم های برقی قرار بگیرد. و یا امکان دارد که در اندازه های بزرگ و ظرفیت های مگاواتی و مگاتنی در صنایع بزرگ و تاسیسات از آنها استفاده گردد.

عملکرد یو پی اس apc:

نحوه عملکرد یو پی اس مانند بکاپ باتری لب تاپ است. تبلت ها یا لب تاپ ها دارای فناوری باتری داخلی هستند. برق دی سی را به سیستم می رسانند. در صورتی که کابری در حال کار با لب تاپ یا تبلت باشد و با قطعی ناگهانی برق روبه رو شود. شارژ باتری در طول زمان قطع برق متوقف می گردد . اما فرد هیچ خرابی یا قطعی سیستمی را متوجه نمی گردد و آن را تجربه نمی کند.

وظایف apc ups:

یو پی اس ها علاوه بر اینکه به تامین برق می پردازند. از نوسانات و تغییرات ولتاژ و فرکانسی نیز ممانعت به عمل می آورند. نمودار خروجی یو پی اس ها به شکل کاملا سینوسی می باشد. و این بیانگر این است که برای تامین برق خروجی بدون نوسان یو پی اس بهترین انتخاب است و محافظت شده می باشد. یو پی اس ها معمولا برای استفاده جهت محافظت از سخت افزارها و وسایل و سیستم هایی مانند رایانه و مراکز داده و تجهیزات الکترونیکی متفاوت که قطعی برق باعث ایجاد صدمات و تلفات و اختلالات جدی در آنها و اطلاعات مهم و حیاتی آنها می شود به کار گرفته می شود.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری و تعمیرات انواع یو پی اس ها مانند apc و mge و هووآوی و تهیه لوازم یدکی آنها خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights