پارالل کردن apc ups چگونه است :

یو پی اس huawei و ضرورت استفاده

پارالل کردن apc ups :

پارالل کردن apc ups بایستی توسط افراد متخصص صورت پذیرد. در هر زمان که قطعی برق ایجاد شود. یو پی اس یا منبع تغذیه بی وقفه بسیار کارآمد است. بوسیله یو پی اس این امکان به سرورهای اصلی هر کسب و کاری داده می شود که در هنگام قطع برق بتوانند خاموش باشند و هرگونه اطلاعاتی را ذخیره کنند. این احتمال وجود دارد که ups به درستی کار نکند. در این زمان از یک سیستم پشتیبان یا همان پیکربندی N+1 جهت روبه رو شدن و مقابله با این شرایط استفاده می نماید. یکی از تنظیمات N+1 پیکربندی افزایشی موازی است که امکان دارد مشاغل از آن استفاده کنند.

پارالل کردن apc ups

 

دو دستگاه یو پی اس متصل به تجهیزات در پیکربندی افزایشی موازی ساخته شده است. برق از طریق دستگاه های یو پی اس قبل از رسیدن به تجهیزات عبور می کند. و به ورودی تجهیزات از دو دستگاه یو پی اس به طور متوسط عبور می کند. انرژی لازم برای تجهیزات در زمان قطع و خاموشی منبع تغذیه اصلی از طریق باتری ها تامین می گردد.

بکاپ گیری :

اگر یکی از یو پی اس ها به درستی کار نکند قدرت لازم برای تجهیزات از طریق بکاپ یو پی اس فراهم می شود. یو پی اس پشتیبانی که در این تنظیمات استفاده می شود را از زمان باتری آن را شارژ می کند. با زیاد شدن نیاز انرژی تجهیزات به راحتی می توان این تنظیم را گسترش داد. راه اندازی کردن سیستم هم آسان و مقرون به صرفه می باشد. نسبت به پیکربندی اضافی راه اندازی دارای چندین مزیت می باشد.

پارالل کردن apc ups

البته معایبی نیز دارد. از معایب آن می توان به استفاده از همان مدل و مارک یو پی اس اشاره نمود. در یک نقطه به منبع تغذیه و تجهیزات UPS اتصال می یابد.
انتخاب پیکربندی مناسب و بهترین یو پی اس مهم است تا این اطمینان حاصل گردد که در صورت قطع برق همه تجهیزات مهم را در هر زمانی حفاظت می کند.

یو پی اس N+1 :

افزونگی موازی یا N+1 به عبارتی برای این اطمینان است که همواره یک منبع بی وقفه یا همان یو پی اس در دسترس باشد. مخفف تعداد ماژول های یو پی اس همان N+1 است. که جهت تامین کردن انرژی کافی جهت سیستم های ضروری به اضافه یک مورد دیگر لازم می باشد.
در صورت استفاده از یک یو پی اس بزرگ توسط یک مرکز سازمانی این ماژول از کار بیفتد. سیستم ها دچار اختلال می شوند. ماژول کوچک یو پی اس و باتری در این طرح در کنار هم قرار دارند. بار در تمام ماژول ها در زمان انجام عملیات عادی به شکلی مساوی تقسیم می گردد.

 

که انگار یک دستگاه یو پی اس بسیار بزرگ هستند.هنگامی که ماژولی از کار بیفتد و یا به آفلاین بودن برای سرویس نیاز شود. سیستم UPS هنوز این قدرت را ندارد که انرژی کافی را تامین کند. زیرا قبلا با یک ماژول اضافی پیکربندی شده اند. ماژول های یو پی اس در زمان استفاده از N+1 جهت افزونگی باید اندازه بگیرند تا کل بار پیش بینی شده بوسیله سه ماژول حمل شود. مزایای N+1 بعد از آن نقطه کم می گردد.

طراحی APC UPS به شکل N+1:

افزونگی موازی یا N+1 پشتیبانی برای اطمینان از دسترس بودن سیستم یو پی اس در صورت خرابی قطعات است. با توجه به میزان حساسیت بایستی در مکانی در مرکز داده از N+1 استفاده نمود.
در زمان تنظیم یو پی اس N+1 بهتر است سراغ یک سیستم مدولار رفت. چرا که در حالت در صورتی که یک ماژول ناقص گردد می توان یک ماژول یو پی اس را به دست آورد. در چنین مواردی بایستی به قابلیت تعویض گرم سیستم نیز توجه نمود.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های APC و MGE و تهیه لوازم جانبی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights