محاسبه یو پی اس apc و باتری آن :

محاسبه یو پی اس apc

محاسبه یو پی اس apc و باتری :

محاسبه یو پی اس apc و باتری دارای موارد مهمی است که در اینجا به شرح آن می پردازیم. در ماه سوم سال 1981 این شرکت توسط سه کارشناس فارق التحصیل شده از دانشگاه ماساچوست تاسیس گردید. یو پی اس APC ساخت کشور آمریکا قدرت اول برق و الکترونیک شرکت آمریکایی شناخته شده. که در تولید لوازم جانبی الکترونیک و محصولات مراکز داده و تولید برق اضطراری معروف می باشد.

 

یو پی اس های ای پی سی دارای انواعی می باشد که شامل : اسمارت یو پی اس، اسمارت یو پی اس آی تی، اسمارت یو پی اس وی تی و SYMMETRA PX و SYMMETRA LX می باشد.

کاربرد UPS APC:

در تمامی مراکز صنعتی و پزشکی و ادارات دولتی و حتی در خانه ها نیز برای استفاده از رایانه نیاز به سیستم برق بدون وقفه می باشد که یو پی اس آن را فراهم می نماید. دستگاه هایی که به یو پی اس ها وصل می شوند بسیار حساس هستند و به نوسانات و تغییرات فرکانسی حساسند و تجهیزات گران نیز دارند. با استفاده از یو پی اس از ایجاد هزینه های زیاد و آسیب به دستگاه های مورد نظر جلوگیری به عمل می آید.

یو پی اس apc و مزیت

باتری UPS:

هنگامی که برق شهری قطع می گردد از باتری یو پی اس استفاده می شود. باتری ها انرژی مورد نیاز دستگاه ها را تامین می کند. به همین دلیل از جمله قطعات بسیار مهم یک یو پی اس باتری های آن است. هرچه میزان شدت باتری و ظرفیت آن بیشتر باشد.

نحوه کار یو پی اس ها :

برق AC ابتدا توسط دستگاه یو پی اس دریافت می گردد و سپس بوسیله شارژر موجود در آن این برق AC ورودی جریان برقی که به شکل DC در باتری است را به برق AC تبدیل می کند. و ولتاژ شبکه را تا هنگامی که ورودی ای سی مناسب باشد ادامه می دهد.

مدت زمان بیشتری در هنگام قطع برق قادر به برق رسانی است. و این اجازه به فرد داده می شود تا جهت ذخیره اطلاعات و داده های خود مدت زمان بیشتری را داشته باشد. دو نوع اینترنال داخلی) و اکسترنال (خارجی) در باتری ها وجود دارد. که باتری اکسترنال به شکلی جداگانه و درون کابینت باتری در کنار یو پی اس ها وجود دارد. جنس باتری ها شامل نیکل کادمیوم ، لیتیوم یون و باتری سیلور آلکالین و باتری سرب اسید است. سرب اسید دارای انتخاب بهتری می باشد.

 

یو پی اس apc و اهمیت خرید

عوامل اثر گذار روی محاسبه یو پی اس و باتری :

-انتخاب آمپر باتری ups:

جهت انتخاب بهترین آمپر برای باتری توجه به ظرفیت شارژکننده اهمیت بالایی دارد. آمپر باتری را اصولا جهت نتیجه گیری بیشتر تا 12 ولت بیشتر از توان شارژر یو پی اس انتخاب می نمایند. اگر توان شارژر یو پی اس 2 آمپر ظرفیت باتری های مورد نظر برای استفاده بایستی 24 آمپر باشد. هرچه آمپر باتری بیشتر باشد زمان لازمه برای شارژ شدن آن بسیار بیشتر خواهد بود.

-ضریب توان :

در مشخصات فنی یو پی اس معمولا یه ضریب توان اشاره شده است.اهمیت این ضریب در محاسبه یو پی اس و باتری آن زیاد می باشد.

– تعداد باتری های یو پی اس:

یو پی اس و نیاز دستگاهها به انتخاب تعداد باتری یو پی اس کمک می سازد.

-بار مصرفی:

جهت محاسبه باتری و خود ups بایستی بار مصرفی یا توان دستگاه ها را بایستی درنظر گرفت.

یو پی اس apc و راهکارهای

زمان فعالیت دستگاه پس از قطع برق :

بعد از قطع شدن برق هر ups به زمانی خاص برای راه اندازی دستگاه های مصرفی نیاز دارد . برحسب نیاز دستگاه این زمان انتخاب می گردد.

بررسی زمان تخلیه باتری:

هر دستگاه یو پی اس دارای ولتاژی تعریف شده از dc هستند که ولتاژ باتری را نمایش می دهد. جهت محاسبه کردن یو پی اس و باتری آن به این میزان نیازمند هستیم. با سری نمودن تعداد مشخص باتری های 12 ولتی این ولتاژ به دست می آید. از آمپر ساعت برای بیان ظرفیت باتری استفاده می گردد. باتری که ظرفیت کمتری دارد سریع تر تخلیه می گردد. هرچه ظرفیت باتری بیشتر باشد تخلیه و زمان پشتیبان طولانی خواهد داشت. تخلیه شدن باتری فقط به ظرفیت آن بستگی ندارد میزان مصرف وسایل اتصالی به یو پی اس نیز عامل مهم دیگر می باشد. مصرف این دستگاه ها هرچقدر بیشتر باشد باتری زودتر تخلیه می گردد. زمان برق دهی نیز کوتاهتر می شود و نمی توان آن را به عنوان زمان دقیق پشتیبانی در نظر گرفت.

apc ups و

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری یو پی اس APC و  MGE خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. همینطور در زمینه تهیه لوازم جانبی نیز بسیار فعال می باشد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights