سیستم خنک کننده مراکز داده :

سیستم خنک کننده مراکز داده

سیستم خنک کننده مراکز داده و ویژگی آن :

سیستم خنک کننده مراکز داده ویژگی هایی دارد که در اینجا به بررسی اختصاری آن می پردازیم. خنک کننده دیتاسنتر تجهیزاتی است که جهت کنترل رطوبت و دما و بعضی اوقات ایجاد فشار مثبت هوا در مراکز داده استفاده می شود. با توجه به محل نصب و توپولوژی و نوع مرکز داده اشکال متفاوتی از آن دیده می شود. که inrowو inroom انواعی از آن است.

سیستم خنک کننده مراکز داده

انواع خنک کننده مراکز داده :

1-خنک کننده دیتاسنتری inrow
2-inroom برای دیتاسنتر
3-جهت مراکز مخابراتی shelter units
4-خنک کننده داخل رک
5- نوع خنک کننده کانتینری

سیستم خنک کننده اینرو :

این سیستم در کنار رک های تجهیزات قرار می گیرند. از پشت رک هوای گرمی ایجاد می شود و توسط این نوع به بخش جلویی رک انتقال داده می شودو خنک می گردد.

با توجه به عدم فاصله بین این سیستم ها و رک ها و همینطور به علت پوشش دهی هوای خنک دمیده شده در تمام فضای رک تهویه بهتری صورت می گیرد و امکان خنک کردن رک با دانسیته حرارتی بالایی وجود دارد. فرآیند سرمایشی تا حد زیادی بهتر می گردد.

انواع خنک کننده inrow:

-سیستم اینرو آبی :

آب در چیلر در این مدل سرد می شود. بعد از خروج از چیلر آب به دمای حدود 10 درجه ای می رسد. در کویل های آبی تجهیزات خنک کننده اینرو این آب سرد با پمپ ها وارد اتاق سرور می شوند. در زمان عبور هوای گرم درون اتاق سرور از روی این کویل ها کاملا خنک می گردند. به سمت سرور می رود. تا تجهیزات it را خنک کند. چیلر این آبی که گرم است را دوباره دریافت نموده و سرد کرده و چرخه ادامه می یابد.

-سیستم خنک کننده اینرو گازی :

سیستم گازی اینرو دارای قابلیت تنظیم دمای 18 تا 30 درجه برای خنک سازی سرورها می باشد. خنک کننده inrow دارای کنترل از راه دور و مانیتورینگ می باشد. و تمامی قطعات آن قابلیت تعویضی دارند. از یک کندانسور هرکدام از سیستم ها تغذیه می شوند و مابین رک ها قرار دارند. و با هدایت هوای سرد به جلو سبب تعدیل دمای هوا رک های ردیف مقابل می شوند. اینرو سرمای تولیدی را به جلو و داخل راهروی سرد هدایت می نماید. این نوع استهلاک کمی دارد و اگر به درستی حفاظت شود سالهای بسیاری کار می کند.

استراتژی سیستم های خنک کننده دیتاسنتر:

  • -بازیابی انرژی یا ریکاوری
  • -از طریق پروتکل مدباس کنترل مستقیم رطوبت زن صورت می گیرد.
  • -سایر نقاط کنترلی مانند فن های کندانسور و فن های رفت و دمپر موتور و شیرهای کنترلی را کنترل می کند.
  • -شبکه مودباس tcp/ip
  • -انواع شبکه های صنعتی مانند bacnet و snmp فعال می شود.
  • -پورت ارتباطی جهت ارتباط با bms سا سیستم مدیریت یکپارچه ساختمان

سنسورهای دما :

تعداد و مکان سنسور دما در اتاق سرور به هدف مورد نظر بستگی دارد. نقطه داغ نیز ممکن است از ارتقا یافتین اتاق های سرور ایجاد شود. هوای خروجی از یک سرور می تواند بیشتر از دمای توصیه ای از طرف سازنده سرور باشد. مانیتورینگ دما در یک محل خاص جهت تشخیص خرابی سیستم تهویه نیز اهمیت بسیاری دارد.
از دلایل استفاده از مانیتورینگ دما در اتاق سرور نظارت کردن بر سالم بودن سیستم تهویه است. جهت عملکرد بهینه کوچکترین اتاق سرور نیز سالم بودن سیستم های تهویه از اهمیت زیادی برخوردار است.

شرکت آروند آویژه پارسیان در زمینه سرویس و نگهداری از یو پی اس های apc و mge و هووآوی و همینطور تهیه لوازم یدکی خدمات بسیار جامعی را ارائه می دهد. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Verified by MonsterInsights